Xbox eller Playstation 2?
Hej! Jag heter Robert, och jag gillar att spela tv-spel. Jag har inte skaffat en ny konsol på år och dar, och med julafton och allt så tänkte jag lyxxa till det lite. :) När jag spelar tv-spel så finns det inget VÄRRE för mig, än Racing spel, typ tennis spel och vanliga plattformsspel... Min första erfarenhet utav att överhuvudtaget spela tv-spel (då räknar jag inte med alla dessa Nes, Snes och Sega äventyr vi alla varit med om) var Suikoden som är ett hederligt RPG (och INGET spel jag spelat sen jag spelade Suikoden första gången för, vad kan det vara, 6-7 år sen har kunnat mäta sig med det spelet story-mässigt.), så vad jag gillar att spela är just då RPGs. RPGs i stil med FF7-9 (har lite svårt för åttan, ingen höjdare i mina ögon), Breath of fire 3 och ja längs den vägen.. Särskilt tecknade och väldigt "japanska" rollspel är det bästa jag vet. :) Vad ska jag skaffa för konsol? PS2 har ju vad jag förstått en bättre scen när det gäller rollspel, (och med GTA-SA så får den väldigt många plus i kanten) MEN Xbox har KOTOR (som jag förälskat mig i) och F.A.B.L.E. som jag dessvärre inte kunnat spela nånting än.. Nu vill jag veta följande: PS2 - För och nackdelar - Priser på spel - Priser på saker som man måste ha (typ Minneskort, extra handkontroller (?)) - Priser på själva konsolen - Risk för att den ska bli för gammal inom en snar framtid - RPGs som FINNS och RPGs som KOMMER komma till konsolen - Chip möjligheter (är det dyrt? är det krångligt att få gjort?) Xbox - För och nackdelar - Priser på spel - Priser på saker man måste ha - Priser på själva konsolen - Risk för att den ska bli gammal inom en snar framtid - RPGs som FINNS och RPGs som KOMMER komma till konsolen - Chip möjligheter (är det dyrt? är det krångligt att få gjort?) Notera även att det där med DVD (båda konsoler) och lagra låtar på hårddisken (xbox) inte spelar någon roll eftersom jag har en dvdspelare jag är fullt nöjd med. :)
damn, what's wrong with my generation? we was the cream of the crop but it seems we've been robbed that's what happens when you trade in all your dreams for a job
|