I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Plötslig ingivelse att köpa XBOX. Råd och info?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

   

2004-11-02 19:30

Plötslig ingivelse att köpa XBOX. Råd och info?

Idag på min 7e sjukdag fick jag den plötsliga ingivelsen att köpa ett XBOX. Jag har funderat mellan PS2 och XBOX när tristessen tagit över vardagen men kan verkligen döda PS2ans höga ljudnivå. XBOXen däremot med inbyggd hdd känns lite sexigt.

Jag har kollat lite i forumet och har hittat lite länkar till olika ställen där man kan köpa xboxar, chippar och sånt. Det jag saknar är personliga åsikter och preferenser.

Det är nämligen så här illa att jag aldrig nånsin spelat på XBOX men har sett demogrejerna som står i montrar och grafiken är ju helt klart tillfredställande. Vad jag undrar över nu är.

Chipsen. Vad är det de olika chipsen gör? Jag har sett tabelliknande grejer med olika siffror, förkortningar och uppgifter, som inte sa mig så mycket. Så vad ska man ha och varför?

Ljudnivån. Hur tyst är maskinen? Speciellt om man kollar på DVD så vill man ju ha så tyst som möjligt, brumm är avtändande.

Har du några speciella fördelar eller nackdelar som du vill dela med dig av när man pratar om tvspelskonsoller?

Och en gång för alla. Vart, om man bor i STHLM bör man inhandla en chippad och färdigmeckad maskin?

Skulle uppskatta lite experthjälp här från erfarna katter som kan förklara på ett vettigt och informativt sätt.

Tack på förhand :)

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)