I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-10-03 20:41

Xbox v 1.0!

Jag köpte en xbox v. 1.0 igår.
Jag vet att det är olika läsare på de nyare modellerna och nu är jag bara nojjig över att det kommer att bli problem för den att läsa brända skivor, Dvd-r eller cd-r?
Finns det någon som har koll på det måntro så skulle jag bli mycket tacksam för svar!

2004-10-03 21:14
Nä de borde inte vara nått problem annars får du väl köpa en ny cd läsare.....Men du måste juh ändå chippa Boxen(vilket är helt lagligt)... checka PSXcare.com.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2004-10-03 21:43
CRIBBE P4: Det var chippat redan från början, vette fan vad chipet hette men det finns en möjlighet att sätta på och stänga av chipet på sidan av boxen. Lite skumt men smooth...
Vet du vad det kostar med en ny läsare?

2004-10-04 00:35
Vad kommer det sig då att killen som ägde det innan chippade konsollen utan att lägga in en extra stor hårddisk?
Spelen ligger på dvd skivor så det skulle ju vara jättekonstigt om det inte gick att läsa spel :)

2004-10-04 21:29
det är väl bara cd-r den inte är glad för att läsa dvd-r ska väl inte vara några problem?