I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-07-24 06:31

Nya NES-spel???

Jah har funderat lite efter att varit totalt körd på Nes nu ett tag;
Borde det inte gå att tillverka Nes-spel fortfarande?
Om man typ gav ut ett om året eller nåt sånt och spred över hela världen.... Jag menar, det läre ju finnas nån miljon som fortfarande är frälst...
Vad tror allmänheten?

Ps. Just D+ Nes +Sourcreamandonionchips&vitlöksdip +bärs= Jajamen!

2004-07-24 06:40
dj_achmed

klart det _går_ att göra.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2004-07-24 08:13
Jamen vad i hela friden...
Jag menar givetvis om det skulle vara lönsamt, om man skulle kunna starta ett företag och gå runt på det..

2004-07-24 11:38
Släpps ju demos osv.

2004-07-24 23:54
tror inte de... liksom.. alla har nog sitt nes i nån garderob nånstanns.. inget dom har framme hela tiden.. men de skulle nog ha gått om dom hade gjort så innan så hade säkert folk fortfarande köpt ett två om året.. men om dom skulle börja med de nu så kanske inte så många skulle bry sig(om dom nu inte marknadsförde sig bra vill säga) :D
That's just stupid.
Groupie

2004-07-25 13:27
förut sprutade det ju ut spel till nes å då va det lite att välja mellan.. nu ere ju inte säkert att just det spelet som kommer ut det året e bra å då säljer det inget å till nästa spel har folk tröttnat på det första
(,_____(ò_Ó)____,) this big

2004-07-26 02:01
Men det kan ju inte kosta så överdrivet mycket att producera o sen lär det inte ta så läng tid så en 4 spel om året kanske.
Retro värkar ju vara djävligt hett nu så jag tror det skulle gå.
www.homos.se "En genväg till himmelen"

2004-07-26 20:25
Jag tror fan det skulle bli helt nya ideér...
Man skulle nog kunna utnyttja konsolen till max iaf...
Kolla på Kirbys adventure så får ni en liten försmak på vad som skulle kunna hända...

2004-07-26 21:14
Har fortfarande lådan framme, och jag skulle definitivt inte köpa nyproducerade spel, och många är nog med mig på den.

Man har den ju för att spela de gamla mästerverken.
Nya spel vill jag ha i 3D.
"jag har fin hår. som en waterfall."

2004-07-26 22:17
fast de skulle ändå vara rätt kul om dom hade som en tradition att släppa ett nytt spel varje år.. en speciell dag.. spelet skulle vara helt okändt tills de släpptes..
That's just stupid.

2004-07-27 20:57
tycker preload har en poäng eller två.
Man behöver ju inte göra spelen lika bögigt perfekta som kirby till grafiken, men spelkontroll å sånt kan man ju hålla sig i!
sen får ju gärna grafiken vara som i SMB1 eller ice hockey eller whatever... Det är ju bara charmigt!

2004-07-29 23:04
Nes spelen har ju börjat säljas till GBA nu...så jag tror inte det...