Half Life 2 - Hackers Arrested
"It was no secret that the culprits involved in the Half-Life 2 source code theft had been caught. Today however, Valve's Doug Lombardi has sent out a press release regarding the matter. It has now been confirmed that there have been arrests made in several countries and the press release also extends a thank you to the Half-Life 2 community on behalf of Gabe Newell. ARRESTS MADE IN RELATION TO HALF-LIFE 2 THEFT Online Community Tracks Down Hackers June, 10 2004 - Arrests have been made in several countries related to the break-in to Valve's network, theft of the Half-Life 2 source code, and release of the source code on the Internet. "Within a few days of the announcement of the break-in, the online gaming community had tracked down those involved," said Gabe Newell, Valve's CEO. "It was extraordinary to watch how quickly and how cleverly gamers were able to unravel what are traditionally unsolvable problems for law enforcement related to this kind of cyber-crime." Thousands of tips were received related to the criminal activities, with a core group of people who were able to analyze and backtrack from these clues. Subsequent to these individuals being identified, Valve has been working with various national authorities to prepare cases against those involved, leading to these arrests. "It was very uplifting to see how the community rallied and tracked these people down. Everyone here at Valve is once again reminded of how much we owe to the gaming community," added Mr. Newell." Källa: www.halflife2.net Många av er kanske visste det redan men för er som inte visste det så är det så ;) Vet någon vad dom fick för straff? Fängelse? Böter?
Forumsignatur:
Jag hoppas att det blir PISKNING!!!! dom har försenat spelet..det kunde ha varit ute idag redan!!!! PISS UNGAR...eller vuxna...
*snaark*
joo :) hoppas stora jävla böter så valve får mycket pengar, så kanske vi ser half life 3 snart oxå ;)
Forumsignatur:
ajaja, satan va skit dom kommer få... Typ R.I.P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround
2004-06-12 13:04
det blev försenat p.ga. dålig planering om man ska tro vad dom säger själva.
Men vi kan annars säga så här!!! Att dom hackade sig in på valve och snodde källan!!! då fick dom på valve dåligt självförtroende så det blev försenat!!!!!! eller hur!?!?!?!?
*snaark*
Hangaround
2004-06-12 16:09
Tech...varför??jag vet att det inte är rätt som jag skrev men vadå då?? jag får väl skriva vad jag vill...du får gärna be mig att vara tyst men jag har lika mycket rätt att skriva här som du och alla andra har...
*snaark*
Hangaround
2004-06-12 18:19
ja men du misshandlar "!", "?" och "."..grymt irriterande.
fan va bra....
That's just stupid.
Nej det är inte "misshandling" av "!", "?" och "." det går att skriva så...
*snaark*
SAN: Vad har du för kunskap inom detta ämnet då?
*snaark*
1. Svenska. Den grundläggande kunskapen som vi får lära oss i 7an. jag skall ju börja i åttan nu 2. Gaming. allt jag har gjort sen jag kommit hem efter skolan är att spela (fast det är inte allt jag har gjort då :P). Jag kan bara säga att jag kan det jag vill veta om spel. Jag har spelat i klaner inom CS, DoD, Quake 3 och Wolfenstien enemy territory. 3. Half-Life 2. Vad finns det att veta utom den underbara grafiken, som enligt mig går att jämnföra med grafiken i Doom. Om du vill att jag inte skall yttra mig mer inom denna tråden så skall jag inte göra det mer. Jag tar hänsyn till dina krav. MVH// Tobias
*snaark*
furder P13 Du va mig en underbar liten karaktär asså. Jag hyllar dig som en av Datorspel/Konsol forumets okrönta kungar. SALUT! Jag tycker nästan att all hype över hl2 e för mkt. Visst skit snyggt, jävligt mkt nice ideer med fysikmotorn och allt liksom. Men...det kommer fan spel som tänjer på gränserna var annat år eller liknande. HL fick sjukt mkt hype, precis som dom andra stora titlarna som doom och unreal. Årets fluga enligt mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha va roliga diskutioner det blev här då :D men jag tror nog ltie mer på SAN eftersom han levt kanske ett dubbelt så långt liv som furder :P
Forumsignatur:
SAN, Empire och Mheg. Man får tacka för alla snälla kommentarerna från er alla. Jag skall inte längre nervärdera det svenska språket. Jag skall sluta skriva orelevanta svar som inte är rätt. Jag skall bli Datorspel/Konsol forumets kung. bluesky. Ja du har rätt, med att man skall lite mer på SAN, eftersom han har levt längre än mig. Mheg. Jag skall sluta nervädera det svenska språket med en massa "!", "?" och "." MVH// Tobias
*snaark*
Nu får jag visst rätta dig SAN. Du undrade om jag såg den där "trailern" när killen springer runt på en tak! Det skall ju stånär killen springer runt på ett tak. Ja, jag har sett den. Den är väldigt "grafisk" gjord. Man får en inblick på spelet, hur grafiken kommer att vara. MVH// Tobias
*snaark*
Jag förstår SAN. Jag har ett konstigt tangentbord jag med. Tangentbordet delar hälften av tangenterna på varsin sida :(. Jag skrev lite fel jag med. Jag ber ödmjukt om ursäkt. Nej. men har du sett dom andra trailerna? Det finns en som visar lite hur inomhus grafiken ser ut
*snaark*
hmm snackar ni om hl2 filmer? isåfall: när han hoppar runt på ett tak? nån ny film? eller har jag missat nån del av en film eller är det att jag inte tänker likadant som er? :)
Forumsignatur:
SAN Nu får du sluta rätta furder asså ;) Det börjar bli mer irriterande än roligt. Låt han bli våran nya gud utan några mer hinder.
okej :) jhar itne sett dom då :) måstet ladda ner dom !
Forumsignatur:
SAN. Du kan inte ha mer rätt! Men hur fick du tag i den läckta alphan? jag letade lite här och där, men jag fick inte fram någonting. kissig. vad menar du med: Bra jobbat med att fucka Furder? Empire. Du är mig allt en barmhertig (stavning) människa. I bless you in name of Tobias the Game geek!
*snaark*
THX GG NO RE BTW Jag vet vart man kan hitta den läkta betan men orkar inte engagera mig att spela ett icke klart spel ;)
Alltså visst åker 9 av 10 hackers dit p.g.a att de skryter om det på IRC?
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Emo. Jepp. MVH// Tobias
*snaark*