I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sämre konsol slår bättre pga större spel utbud?

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2004-03-04 00:25

Sämre konsol slår bättre pga större spel utbud?

satt en dag på praktikjobbet o filosoferade runt varför sega saturn inte blev mer populärt än ps då det rent grafikmässigt var ljusår framför ps, samma sak gäller ps2/x-box vs. gamecube som enligt mig och arbetskamraterna är sååå mycket bättre än ps2/x-box både grafikmässigt och spelmässigt om man bortser från att ps2/x-box har mer spel, kan detta kombinerat med att det går o bränna ps2/x-box spel utgöra svaret på denna gåta?

nån som har ett vettigt svar!?

No danger on the roof!

2004-03-04 00:30
Spelutbudet är ju självklart i slutändan viktigast...
Enda anledningen till att jag valde GameCube var för att jag gillar de exklusiva spelen...

Btw så verkar ni vara ganska stenhårda fanboys för att:

1. Xbox är kapabel till bra mycket bättre grafik än GC.
2. Skillnaden mellan PS2 och GC på det planet är definitivt inte sååååååå stor...
"jag har fin hår. som en waterfall."

2004-03-04 00:45
hmm må vara sant...

jag valde GameCube för att det har zelda och för min kärlek till nintendo samt den så ofantligt mycket skönare kontrollen...

väntar fortfarande på spänning på x-box's kraftansträngning som visar dess grafiska överlägsenhet, än så länge är jag inte imponerad!

jag tycker skillnaden på GameCube och ps2 är ruggigt stor, ps2 är så blaskigt å suddigt ush! WANNABE DVD SPELARE!
No danger on the roof!

2004-03-04 00:46
GC har den klart skönaste kontrollen vilket gör att speltimmarna inte sliter på händer och leder...

Det laddar betydligt snabbare

Håller för otroliga agressioner...
-=Lek med livet så leker livet=-

2004-03-04 01:07
jag har nhl2004 till min xbox..sen provade jag samma spel på gamecube hos en kompis..shiiiit va fult d var.. helt suddig grafik o fett jobbigt, det är dock det enda jag har spelat på gamecube..xbox knäcker även ps2 grafikmässigt med hästlängder..spelade ps2 hos min kusin i julas..kändes som att gå tillbaka flera år när jag lirade där..kändes konstigt att jag hade ägt en ps2 bara för nått år sen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-04 12:39
Spelen är det absolut viktigaste. Spelar man en konsoll för grafik så måste man vara lite utvecklingstörd.

Jag har gc och ps2 och är nöjd med båda. Ska köpa xbox men är ändå skeptisk iom att den inte har några speciella spel att erbjuda.

2004-03-04 12:55
Klart att spelen spelar den största rollen. Jag tänker ju inte köpa en konsoll tilll vilken jag kan köpa högst tre spel till som jag gillar...
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A

http://www.otechdesign.com

2004-03-04 13:14
finns egentligen 3 stora anledningar.

saturn låg på 5000 kr när den kom, inte alltför attraktivt-

det var otroligt mycket svårare att programmera spel till saturn.

sony äger allt och alla när det kommer till marknadsföring. de skapade ju livsstilen tv-spelnade.

och ja, givetvis är det maskinen med bäst och flest spel som säljer mest.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

Manager

2004-03-04 14:46
GC handkontrollen är rätt kass till fighting spel, typ Soul Calibur. Annars är den helt ok, dock gillar jag xbox och PS kontrollen mer.
Redline!

2004-03-04 18:35
Måste väll ändå säga att den heter PSX :D...från början inte ps! ;)

Hmm jag har xbox, brorsan med plus ett ps2 plus att jag har både saturn, psx, dc mfl...kan bara säga vad jag själv tycker och det är att jag tycker att psx är en tråkigare konsol.

2004-03-04 19:34
jaja visst att många spel lockar men borde det inte vara kvalitet före kvantitet?

angående kontroll frågan så kommer ps människor alltid hävda att den kontrollen är bäst och vice versa!
No danger on the roof!

2004-03-04 19:47
lägger hellre ned 950 spän för en konsol med några riktigt jävla bra exklusiva spel än 2000 för en konsol med 300 skitspel! påstår inte att ps2/x-box har skit spel
No danger on the roof!

2004-03-04 21:42
Fattar inte hur du pallar att sitta med alla tre.... :)

Sant som du säger, finns inte så många riktigt bra spel till GC, men de som finns + PC räcker gott till för att jag titt som tätt ska bli ruskigt frustrerad över alla schyssta spel jag helt enkelt inte hinner med att spela...
"jag har fin hår. som en waterfall."

2004-03-04 21:53
sitter också med alla 3.. och precis som BMAN sa om kubens exklusiva spel så är det dem jag har eller har haft, med ett undantag för NBA Street vol2 som jag köpte när jag bara hade kuben
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2004-03-05 12:09
bman: haha sant iof..men den benämns ju fortfarande psx...

Tycker att deras nya konsol verkar intressant...den ska ju klaar det mesta. Vet inte om visningsn exet jag såg bilder på ens är färdigbyggt men någon som vet när den kommer??

2004-03-06 19:13
måste säga att playstation kontrolen är överlägset bäst ... detta plus att dom har överlag de bästa spelen gör att det är den bästa konsolen! bryr mig inte om x-box kan få till sjukt mycket bättre grafik... mgs2 och ffx grafikkvaliteten räcker bra för mig...

fattar egentligen inte att vi går med på att spelen ska utvecklas till olika konsoler... jag menar tänk er att ni köper Nas nya platta så sätter ni in den i er cd spelar för att lyssna.. så visar det sig att man bara kan lyssna på hans skiva i Philips spelar! hur sjuk skulle itne det vara??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-03-07 02:08
iofs försvinner väll den sköna konsol känslan om man gör så.. så det är kanske bra som det är

2004-03-07 02:27
men om alla spel fanns till alla maskiner så skulle ju alla köpa den billigaste maskinen...jag ser inte riktigt poängen..
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2004-03-07 12:46
aja nu har jag xbox också, halo var iaf ingen super smash hit YO tycker jag. får hoppas att jag hittar lite balla spel så småningom. Annars får det bli min 4'e dvd spelare i hemmet:) höhö.

2004-03-07 13:20
BMAN..
är inte priserna skyhöga redan nu? jag menar 5-600 för ett spel!? Stört ju!

No danger on the roof!