I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2013-01-06 20:13

Sök motorer

Tänkte tipsa om lite sökmotorer som inte är google.
Kan vara bra att ha alternativ ibland :D

millionshort.com

yippy.com

ixquick.com

blekko.com

duckduckgo.com

mamma.com

gigablast.com

volunia.com

izito.com

-? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2013-01-15 15:02
Kul, flera helt nya för mig!

Provade några och tjo ja det fungerar ju.
Men ingen av mina testsökningar ger i närheten så många träffar som google ger mig.
Kan vara otur och slump eller så är google fortf helt överlägsen andra sökmotorer, inte så konstigt heller.

Använder själv alltid google, hela mitt jobb går till stor det ut på att googla.

För 6-7 år sedan körde jag en del altavista då deras .mp3-sök var bra. Idag ser jag ingen anledning till att använda annat än google.

Borde jag kanske tänka om?

You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2013-01-15 20:34
Det beror på vad du söker. Som en van googlare kan du lätt ställa in dina sökningar rätt så bra med tid,plats och rum etc.

Men det som är lite mindre nice är juh att de sparar alla dina sökningar (folks tankar) och säljer denna fakta till företag/regeringar/militär ja imprincip den som vill ha den informationen. Sökningen du gör på google sparar din ip address mm.

Vilket många andra sökmotorer oxå gör. Men det är alltid bra att söka med flera motorer eftersom det ger dig andra resultat, resultat som inte är köpta genom andras sökningar. Similiar to this is similar to this.

Kan även lägga till den motorn som jag använder http://www.startpage.com projekt tillsammans med ixquick.com.
Denna sökmotor använder sig av googles resultat men de sparar inte din ip address och tillåter inte tredje part att se dina sökningar. Du kan även öppna sidor med deras proxy vilket ger dig anonymitet på de hemsidor du besöker. Det låter dig välja mellan 2 olika skydd.

Kan även tipsa om Maxthon som browser.. Om du tycker om att costumiza ditt internet flow såattsäga.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-