I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ljudet till TV:n via datorn borta.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2012-08-13 22:52

Ljudet till TV:n via datorn borta.

Hey har ett litet problem...

Ändrade några inställningar i Realtek HD Ljudkonfigurationen när jag försökte förbättra ljudet, och nu är TV ljudet borta när jag försöker spela upp saker utan hörlurar...

Det är inget fel på TV:n... ljudet funkar bra när jag kollar på vanlig TV.

Och ljudet på datorn funkar också fast endast med hörlurar...Lite störigt när man ska kolla på musikvideos med polare och liknande har inga högtalare eller något sånt jag kan koppla in heller, så är rätt beroende av TV ljudet...

Hade uppskattat hjälp

(Inlägget ändrat av Macadocius 2012-08-13 22:52:50)

2012-08-15 03:16
Jag hade ett liknande problem förut.
Och då hade jag stängt av TV:n och råkat dra ut sladden när TV:n inte var på. Och nästa gång jag starta TV:n så funkade inte ljudet varken på TV:n eller med högtalare.

Ljudet fixade sig själv, det var väl egentligen inget jag kunde göra förutom att försöka koppla in och ut högtalarna när TV:n var på och avstängd, för att försöka få tillbaka den i rät läge.

Jag vet inte om det här hjälper men det är vad jag har att säga i alla fall

2012-08-15 07:48
jag hade samma problem förut men kan inte komma på hur det var jag löste det :S.

du ska i alla fall göra något i kontrollpanelen det är allt jag kan komma på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-16 05:12
Om du inte vill pilla med inställningar du känner dig osäker på, brukar såna här problem lösas genom att installera om senaste drivrutinerna för ljudet.