I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sida/program liknande prezi.com?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2011-11-10 05:23

Sida/program liknande prezi.com?

Jag har en presentation snart som jag gärna skulle vilja ha gjord på ett interaktivt sätt. Det jag ska göra är att bygga ett evolutionärt träd inom växtriket och sen ha så att de olika växtfamiljerna korresponderar till en plats på en specifik karta över en botanisk trädgård.

Det jag skulle vilja göra är att bygga trädet, och ha grenar som representerar en plantfamilj. Man ska kunna trycka på varje gren/plantfamilj och då ska man först zoomas in för att kunna se några bilder på växter ur familjen, klicka igen och zoomas ut till en karta, klicka igen och zoomas in till en specifik plats på kartan, klicka igen och komma tillbaks till startpunkten och då kunna klicka på en annan gren/växtfamilj och samma sak händer där.

Om nån är familjär med http://prezi.com så tror jag ni fattar vad jag menar. Precis som det är där, fast istället för att ha en hel presentation på en gång så ska man kunna klicka på vardera gren och ha en liten minipresentation av den korresponderande växtfamiljen.

Nån som vet nåt som kan göra det jag vill på ett relativt enkelt sätt?

Married to the money, fuck the world, that's adultery