I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpa iPhone 4S och jailbkreaka själv?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2011-10-24 23:07

Köpa iPhone 4S och jailbkreaka själv?

Hej!
Har en polare som ska till USA i december och hon har gått med på att köpa en iPhone 4s till mig. Är det möjligt idag att plocka hem en telefon från utlandet och jailbreaka den, så man kan använda vilken teleoperatör som helst?
Tacksam för svar!
Päääjs

"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"

2011-10-25 05:55
Jag kan säga på en gång att hon inte kommer kunna köpa en iPhone 4S i USA. Du måste signa upp dig på ett två års-kontrakt för att kunna köpa telefonen, vilket jag antar att hon inte vill göra. Hon kan inte ens göra det när jag tänker efter då man behöver ett Social Security Number för att kunna signa upp sig på ett kontrakt.

Jag vet inte när den kommer börja säljas olåst, men iPhone 4 började först säljas olåst i mitten av sommaren 2011. Så det lär ta ett tag.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-10-25 08:45
Hmmm.. Ok, det var trist och höra. Jag har kvar min kära gamla iPhone 2G från -08 så det är verkligen dags för ny lur. Den är från USA och inköpt på AT&T som jag fick jailbreaka här hemma. Har ingen lust att lägga 8-9000 på en telefon. FÄN!
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>