I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flash tar kål på mitt tålamod!!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2011-10-04 05:51

Flash tar kål på mitt tålamod!!

Jag kommer snart slänga min macbook i väggen vilket skulle suga då jag inte har råd med en ny laptop, så jag behöver råd.

VARENDA dag fuckar Flash upp Firefox och/eller Safari. Ibland behöver det inte ens handla om något specifikt Flash-tungt, utan bara en hemsida med nåt Flash-element som gör det. Visst jag har många flikar uppe, men det borde inte spela nån roll känns det som. Det som händer är att webläsaren låser sig och det lilla regnbågshjulet kommer upp och jag kan inte klicka på nåt. Jag kan fortfarande använda datorn på andra sätt, men inte webläsaren. Ibland kommer det upp en varningsruta som säger att flash crashat, men oftast är det bara hjulhelvetet som snurrar och inget annat händer.

Har testat att installera om, uppdatera, byta webbläsare, allt, inget får mig att undkomma att flash minst en gång per dag låser min webbläsare.

Har någon något råd att ge? Något jag missat?

Ps. vill helst inte förlora mina tabbar jag har uppe, inte hela världen iofs. men jag försöker att undvika det.

Married to the money, fuck the world, that's adultery