I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-09-19 16:54

Internetproblem

Halloj

Mitt internet slutar fungera när min hemtelefon ringer. Har ADSL antar att det är kopplat på något sätt men hur ska jag lösa detta?

Brukar automatiskt koppla upp sig relativt snabbt igen typ 1-2 minuter men det är väldigt störande när man spelar

Its darkest before dawn

2011-09-19 19:17
Har du en trådlös telefon? I sånna fall kan det vara signalen som stör modemet/routern, kommer inte exakt ihåg vilken frekvens på telefonen det är som ger störningar, men kolla upp vilken frekvens telefonen ligger på (i hertz) och skaffa en ny med en annan frekvens.

Om du inte har en trådlös telefon så vet jag inte riktigt.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-09-20 22:31
3 st trådlösa, köpte just nya. Men de brukar vara stationerade på sina platser så att säga
Its darkest before dawn

2011-09-21 00:52
Det spelar ingen roll om dom är på basstationen eller ej, det sänds fortfarande ut en signal till dom när det ringer. Försök att kolla vilken frekvens dom ligger på. Det är antingen 3.4hz eller 5.7hz som är problematiskt, är inte helt säker dock.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-09-27 02:03
Antagligen Splitter dosan eller vafan skiten heter.. den som sitter i telejacket till modemet..

eller om den inte sitter i huvudjacket, dock inte 100på huvudjack grejen

Testa med en ny splitter, fall nån polare har en eller nått..
ring din ISP be dom skicka en ny eller nått, å förklara felet för dom
Get hit and Hit back // GoBo

2011-09-27 21:40
kan det inte vara så att sladdar är felkopplade också? har för mig att de va nått med att man skulle koppla modemet i första jacket i huset å se till så att man inte har telefon kopplat på den innan (man kan ju annars koppla modemet i telefonsladden så att säga)... har för mig att jag gjorde nått sånt när jag va typ 15 :P

//Yde - minns inte riktigt dock...
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2011-09-28 21:15
Precis som ^ säger så måste du ha ADSL-kopplat till första jacket. Känns som en mer trolig anledning än trådlös frekvensstörning.

Om en telefon stör frekvensen så tappar ju inte routern internetanslutningen. I så fall tappar ju din data kontakten med nätverket. Eller så fattar jag inte vad goaku menar...
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/