I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-08-17 16:20

Vilken smartphone?

Jag är inte alltför kunnig när det kommer till smartphones.. har alltid hållit mig till simplare mobiltelefoner. Nu är det dags att uppdatera sig.

Det är svårt att se skillnad på dem, vilka är enligt din mening bäst? Jag vill påpeka att iphone inte är något alternativ.

Har tänkt mig någonting liknande LG Optimus HD, Samung Galaxy S2, Sony Ericson Arc.. osv. Tycker de liknar varandra och därav har svårt att välja.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-17 16:27
Om man inte ska spela spel, tycker jag personligen att HTC Desire S är den bästa på marknaden just nu. Grymt bra bygge, jävligt bra skärm med smidig formfaktor (3,7"), och så har den Sense UI, som är ett gränssnitt ovanpå Android. Just den biten råder väldigt mycket diskussion om huruvida det egentligen är så jävla fett, men jag tycker alla de är idioter. :P

Ska du spela spel så kan jag inte hjälpa dig, men jag antar att du ska kika på de dubbelkärniga telefonerna.
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2011-08-17 22:03
Min farsa har en Samsung GSII och den är riktigt grym. Den är lite stor för min smak (4.3 tum), men den funkar riktigt grymt och har bara fått bra recensioner.

Förutom den så är mitt första val en iPhone (den nya som ryktas komma i September - Oktober). Säga vad man vill om apple, men jag hade en iPhone 4 under några veckor nu i sommar då min telefon blev stulen, allt funkade så äckligt smidigt. iPhone 4 har ju inte dom bästa specsen om man jämför, men den nya som kommer snart ryktas ha 8mpx kamera, mycket bättre processor, bättre och större skärm, och kanske t.o.m. LTE/4G antenn.

Det bästa rådet jag kan ge dig är att inte köpa en Nokia, oavsett hur bra själva telefonen är på pappret så är Symbian touch ett värdelöst operativsystem jämfört med Android eller iOS. Dessutom så har Nokia helt gett upp det systemet då dom ska lansera Nokiatelefoner med Windows Phone 7 i sig med början i nästa år.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-08-18 14:24
Jag lär inte spela alltför mycket, det är mest till skolan.. kunna ladda ner pdf filer osv (fungerar väl inte till iphone?). Sedan är det inte noga med musikspelaren, kamera kan vara användbart dock.

Samsung GSII var jag nära att köpa, dock stor som du säger.. sedan är det jobbigt med skalet som håller batteriet, känns som det ska gå sönder varje gång man tar av det. Så tunnt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-18 15:23
jag har kört htc desire över ett år nu och är tvärnöjd med android och htc.
Så mitt nästa köp blir garanterat en android.
Sen kommer förhandsvalet vara HTC, men man får se.
((MAAD))
Redaktionen

2011-08-28 21:42
Jag har kört HTC Desire en några veckor nu. Väldigt nöjd. Har haft iPhone innan och är glad att jag körde en Android!
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se
Skivsamlare

2011-08-30 18:41
Hade en HTC Desire som dog under en festival i Schweiz. Har kört med en gamm-nokia hela sommaren, men nu orkade jag inte mer och tog tag i att beställa en ny. Har ju läst att Samsung GSII är the deal, så testade min polares. Men jag avskyr verkligen Samsungs gränssnitt, Touchwiz, så i slutet blev det en HTC Sensation istället. Kanske skriver en liten minirecension när den landat... :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-09-02 23:29
HTC och androd är grejen imho
SMÅLAND!

2011-09-05 19:59
Andriod är som PC, kan vara bra om man har en bra burk, och kasst som fan om hårdvaran inte räcker till. Fördelen med apples lus är att hårdvaran och mjukvaran är optimerad för varandra. Skulle jag få för mig att köpa en android-lur skulle jag lätt köpa en galaxy s 2, det är den enda som jag testat som inte lider av barnsjukdomar, och lite små skitsaker som förtar känslan.

Skulle även vilja flagga för att Windows Phone 7 kommer bli riktigt tung nu när nya Mango OS släpps. Grymma telefoner, fett gränssnitt men avsaknaden av ett större utbud appar är det som får mig att vänta. MEN ska man använda telefonen mest för skolgrejer och liknande är windows phone ett bra alternativ då hela office sviten ingår i mobilen och fungerar jäkligt bra.

För min del är det helt och hållet utbudet och kvaliten av appar som styr. Därför tycker jag att iphone är det enda alternativet för mig. Blir nog en iphone 5 nu i höst och sedan kan det bli jämt mellan windows phone och andriod vid nästa köp om dom har hunnit ikapp på lite smågrejer som stör mig i gränssnittet och utbudet av appar.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Toastare

2011-09-22 14:48
kör med galaxy s 2. grym telefon enda minus är batteriet. den tar slut lite för snabbt när jag leker.

2011-10-11 19:04
friktion P25 Vilka appar saknar du på android? Vet att det finns många fler på Appstore men de populäraste och "bästa" finns la för båda?
SMÅLAND!

2011-10-17 22:01
Jag tappade bort min desire i fyllan så jag var tvungen skaffa ny fast jag inte hade tänkt det.
Blev en HTC Sensation, helt klart awesome.
Slängt in ny rom osv nu så nu går den som ett skott!
1,62ghz dualcore!
Sjukt snabb och smidig, stor och skarp display gör sitt också ;D
((MAAD))