I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bärbar hänger sig

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2011-08-01 03:41

Bärbar hänger sig

När jag kör trådlöst från comhem så hänger sig datorn.. det börjar bli riktigt irriterande..

När jag kör kabel funkar det perfekt.. vet inte vad modemet heter men jag tror det är netgear.. för 50-100mbit..

Det sker oftast när man kollar på youtubeklipp eller film..

Någon som vet varför eller finns det någon inställning som hjälper?

Tacksam för svar.

Kan tillägga att det är en acer one happy mini pc.

2011-08-01 15:32
Det kan va Flash som bråkar. Har samma problem med min Macbook ibland. Testa att avinstallera, och installera Flash igen, alternativt gå till adobe.com och uppdatera till senaste programvaran. Det är iofs. skumt om det funkar när du är på lina dock, men du kan ju iaf. prova.

Annars så finns det nån inställning som oftast är default som lägger nätverkskortet i viloläge, kommer dock inte ihåg exakt hur man ändrar den inställningen och just nu sitter jag på en mac så jag kan inte kolla. Men du kan testa att googla det och se om du hittar nåt.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-08-01 16:46
Vad är det för operativsystem?
Utan att tänka till djupare skulle jag först testa att installera om drivrutinen på det trådlösa kortet samt kolla i loggboken efter errors.

Har svårt att tro att det har att göra med comhem eller router.

För att ändra vilolägesinställning på kortet: (win 7): Kontrollpanelen\Nätverk och Internet\Nätverksanslutningar, högerklicka, konfigurera, välj energisparfunktioner och bocka ur att datorn ska tillåta att kortet går i vila.

Lär vara likande på Vista, XP vet jag inte riktigt, men bara du tar dig till dina nätverksanslutningar borde du hitta.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2011-08-01 16:59
Lär vara likande på Vista, XP vet jag inte riktigt, men bara du tar dig till dina nätverksanslutningar borde du hitta.

Jag har ingen dator med W7 och det låter bekant, så jag tror det är ungefär samma grej.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2011-08-23 01:29
jag kom på felet. det är routern.. det trådlösa bredbandet hänger datorn.. helt sjukt..

Händer aldrig när jag har linan rakt in i smeten.. fett skumt...

2011-08-23 01:30
elitz: ska testa det tack!