I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Visa data från XML fil?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2011-07-13 16:06

Visa data från XML fil?

Jag håller på att utveckla en hemsida åt en bilåterförsäljare och de vill integrera sitt begagnatlager på sidan. Informationen finns i form av en XML-fil på extern server och jag funderar nu på hur jag smidigast skall integrera denna information på sidan.

Jag vill kunna hämta olika delar/mängde av information beroende på vilken del av sidan man befinner sig på. T ex lista de 5 senast inkomna objekten (tillverkare/modell/pris/bild) på indexsidan, medan de senaste 20 inkomna listas under /begagnat. När man klickar på ett objekt ska man länkas till en sida som visar all information om bilen (tillverkare/modell/mil/pris/bilder/färg/årsmodell/osv). Vidare skall man kunna söka efter objekt utifrån t ex pris eller modell.

Hur löser jag detta enklast? Som jag förstått det så kan man mha XSLT formatera själva XML-filen men eftersom informationen måste presenteras på flera olika sätt och jag bara har tillgång till en XML-fil (som dessutom hostas externt) känns det inte som en lösning?

Tacksam för hjälp!

jag har alltid rätt.