I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hittar inte filer på hårddisk

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2011-06-21 22:27

Hittar inte filer på hårddisk

Hej, behöver hjälp med en hårddisk. Jag formaterade just om datorn och installerade windows 7 och förde över all viktig data på en extern hårddisk. Innan jag formaterade datorn och körde xp så såg jag filerna på hårddisken, men nu när jag kopplar in den externa hårddisken så står det bara att den är tom.

Vet ni något knep för att få fram filerna?

How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2011-06-22 13:07
Sälj aldrig Ipods,HDD, bärbara datorer eller annat som har innehållt dina filer.. Då du kan bli utpressad eller hotat (pga av filer du trott du har deletat.) Du måste total nolla allt innan...

Finns säkrt någon som har mer kunskap om dit problem än jag men testa dessa program.

Ett alternativ.

http://www.recovering-deleted-files.net/

En tut hur du gör...(kolla på listan till höger av youtube klipp)

Undelete program
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-06-22 23:05
Jag har nu provat 8st olika program, allihopa bara hänger sig. Riktigt jobbigt att jag hade många riktigt viktiga jobb filer som kommer ta minst en månads arbete att göra om. Om jag inte lyckas hitta något program som inte hänger sig så får man väll vända sig till ett data recovery företag.

Men om ni har något förslag på något program så säg gärna till. Helst inte portabla gratisprogram eftersom alla av dem verkar hänga sig.

2011-06-23 08:57
OMG JAG HAR RÅKAT UT FÖR DET EN MAFIASNUBBE HOTADE MIG FÖR MINA MP3FILER, DE BA ABO KOMPIS DU HAR LYSSNAT PÅ WU-TANG, VI VILL HA EN MILJON BREH FÖR ATT HÅLLA TYST.

Efter justin bieber sög av wu-tang så betalade jag pengarna :(
rawr

2011-06-23 09:04
Tråkigt att höra :( .
Vilka program har du använt dig av? kan vara bra att pricka av på en lista.. I klippet står det juh att det kan ta ett tag innan det är klart.. och han har endast tagit bort 1 fil.. och vet vad han letar efter.

Jag kan nog inte vara till mycket större hjälp, tyvärr. Kan kolla senare med en snubbe här på jobbet senare idag.

Gojira
det finns folk som jobbar med sånt. Inte för dina mp3 filer.. Utan för annat som du kan ha lagt in på din hdd. Som du inte vill ska bli offentligt, eller användas.
 -? ? ? ? ? ?- {@[email protected]} -? ? ? ? ? ?-

2011-06-23 21:07
Jag kommer inte ihåg alla program jag har testat. Men de har mest bara varit massa värdelösa gratisprogram. Tänkte om man kunde få tag på något mer professionellt program genom torrenter. Typ i klass som data recovery firmorna använder.

Egentligen borde det inte vara några problem att få fram filerna eftersom inte hårddisken är fysiskt skadad. Datan är inte heller överskriven vilket behövs om de ska försvinna helt utan det är bara själva indexet som hittar filerna som är borta.