I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpa Billig Dator...

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2011-06-05 13:42

Köpa Billig Dator...

Nu var det dags att uppgradera sig, fast har typ aldrig köpt en dator via butik så att säga...Innan visste jag att styggapojken.com hade rätt billiga priser fast det var typ 13 år sen...Har ingen koll idag alls på vem som är billigast men om ni vet något så säg gärna till...Funderar mest på att köpa en rätt hyfsad speldator.

Tänkte lika bra att köpa ifrån butik då jag inte har något bra hook up för tillfället och behöver en dator rätt så omgående (inom en vecka) + sen får man ju garanti osv...

Men kom gärna med lite tips...Vem är billigast i Sverige?... Get At Me...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-05 13:59
NU gör du det klassiska misstaget att inte berätta vad du vill ha för dator ("hyfsad speldator?"), vad du ska ha den till eller vad du har för budget öht.

Ska det va stationär eller bärbar? Behöver du ny skärm? Vad gör du med datorn? Hur mkt får din nya burk kosta?

Vill du kunna bygga ut? Kan du mecka själv? Vad tycker du om märkesdatorer (Dell, Acer osv)?
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2011-06-05 14:46
Kool tack för det snabba svaret.

Tänkte en stationär (då man får mer dator för pengarna) Med ett bra grafik kort, och det som behövs för att kunna köra nya spel utan problem... tänkte andvända den som speldator och media maskin (så behöver tv ut men vill ha en hd skärm till spelen så stor som möjligt)... Kan inte mecka alls med datorer och har inget intresse att börja

Har en dator-budget ifrån 3000 till ungefär 6000. nånstans där imellan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-05 20:51
http://mrpc.se/vision-gamer-phenom-hd6770-500gb-p-1177.html

denna såg hyffsat bra ut för sitt pris men det är ju bara själva datorn..

det var på denna hemsidan jag köpte min dator och jag är jätte nöjd :)
http://soundcloud.com/lunaticproductions

2011-06-06 00:40
Tack för tipset...i´ll check it out

2011-06-06 00:47
mannen den terminatorn såg endå ravishing ut

like...my computer will fucking RAPE your computer dude. hahahahaha

2011-06-06 12:46
Plocka ihop en snabbt genom inet.se

Glömde att ta med ett nätaggregat men dom ligger runt 500kr

Kolla först vad du kan spara från din gamla dator, t.ex chassi, hårddisk nätaggregat etc. Ingen värsting dator men otroligt snabb är den och kommer klara av alla nya spel ej på max grafik men intill. Skulle dock rekomendera ett bättre modekort från 1336-serien och köra med dåliga ram-minnen och sämre processor för att sen uppgradera dom efter 1-2 år och köpa till ett nytt grafikkort så har du en tung dator.

2011-06-06 12:46

2011-06-27 13:33
det blev JME...köpte delar för 8000 och en polare byggde den

Riktigt skadad dator. Allt går sjukt smooth på full upplösning osv...
Grafiken är som att jämföra Xbox med Xbox360 så stor skillnad är det...
(Da Graphics på 360 suger kuk jämfört med denna datorn...Rakt av!)
Asus moderkort , 16 gb ram Geforce GTX 560, sjukt snabb hårddisk m.m

Så behöver ni bygga ihop en dator eller har dator problem och behöver hjälp billigt så tveka inte att höra av er..... Peace

2011-07-01 22:18
Overkill med 16GB ram, vad fick du för ram på grafikkortet?

Nu är det bara för dig att lära dig tweak ditt windows och trimma grafikkort för att få ut så mycket kräm som möjligt.

Producent

2011-07-05 12:22
MediaMarkt säger jag bara, allt annat är faktiskt puckat
Since 1984
@realgizlee // twitter

2011-07-05 12:42
dayum...hehe hur lär jag mig det? :)

1 GB Nvidia Geforce GTX 560ti
och det var 8 gb ram med plats till 16.

har ett problem just nu med HDMI kabeln jag skaffat dock...

Hade DVI som jag lånat innan men hörde att HDMI skulle vara bättre
så skaffade en sån och nu blir bilden helt kantig, försämrar spelgrafiken duktigt...

Jag har testat alla upplösningar och det blir likadant hur som.
har den inkopplad på HDMI2 uttaget på en vanlig 42" LG HD Ready.