I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag har en snabb fråga angående min Samsung fullHD 1080 kamera

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2011-03-30 23:47

Jag har en snabb fråga angående min Samsung fullHD 1080 kamera

Hej ni som kan det här med filmkameror.

Jag har en sådan här: http://auctions.findtarget.com/detail_product/200587189378/hd_camcorder_1080/

Hittade inte först eftersom jag inte vet vad den heter, jag har köpt den från en affär men den har inget namn så jag vet inte fan vad den heter.

Det jag vet är att jag har från en Imac exporterat i väldigt önskvärd HD-kvalitét men som jag förstått det går det bara att exportera HD i wide screen när jag exporterar i Imovie.

Därför har jag nu skaffat Final Cut för Imovie suger balle på många sätt och det vet jag redan även om jag tycker om Apple och mac och allt det där. (garage band suger också).

Det är mycket att hålla reda på när kommer till HD och film när det är digitalt. Så jag undrar, jag har en Mac mini som är hyffsat ny även om jag köpte den begagnad. Är grafikkortet för dåligt för att kunna exportera HD? Jag tycker det låter lite ologiskt om det skulle vara så. Men när jag exporterat i HD och widescreen från imovie, så har det blivit fattig kvalité i alla fall.

Min andra huvudfråga är, vet ni om den här kameran ens kan filma i wide screen eller bara vanlig 4:3 eller vad det heter? Det vore tacksamt om någon visste även om jag vet att frågan är ett långskott.

Tack för hjälpen på förhand!

www.alexanderadiels.com

www.soundcloud.com/alexanderadiels