I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ljudkort till Mac hjälp

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2010-10-25 11:54

Ljudkort till Mac hjälp

Kommer att beställa Imac i veckan och skulle behöva lite tips med ett ljudkortet.Jag gör bara beats for fun, satsar inte direkt på någon karriär. Jag rappar inte eller kör några live instrument, förutom Keyboarden. Så jag kommer inte behöva en massa portar på ljudkortet.

Första frågan är: Jag har ett par KRK Rokit 5 monitorer som är aktiva. Då räcker det väl med ett ljudkort rakt in i monitorerna? Jag behöver väl ingen mixer? (har mixer för tillfället men tänker ta bort den eftersom jag endast har monitorerna kopplade till dom. Så en mixer behövs egentligen inte va, eller?)

Andra frågan: Vad för ljudkort rekomenderas? Är det skillnad nu när man kör en Mac eller är alla ljudkort kompatibla? Ett stort stort plus skulle vara om någon vet ett "snyggt" ljudkort. Eftersom jag ska ha allt ute i vardagsrummet vill jag helst ha ett littet och snyggt ljud kort som inte får kosta mer än 4 lax.

"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass
spill blood on the walls and play tennis with your balls
If the phone rings, don't answear the call
Im a slit your throat, fuck you like a ghost
cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE"

Spöket i Scary Movie