I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

iphone 4 med Tele2 Kompis Surf Student, värt eller inte?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2010-09-08 14:20

iphone 4 med Tele2 Kompis Surf Student, värt eller inte?

Yes, jag funderar på att köpa detta men är lite osäker på priser och hur det faktiskt funkar, jag har aldrig haft telefon abonnemang innan så lite hjälp vore bra!

Är det stor skillnad mellan dessa?

NYHET iPhone 4
- FaceTime
- Retina-skärm
- Multitasking
- HD-videoinspelning
- Fri surf med hastigheter upp till 6Mbit/s

Prisexempel med Tele2 Kompis Surf Student:
iPhone 4, 16GB
Studentpris: 399 kr
259 kr/mån i 24 mån


------

Prisexempel med Tele2 Kompis Surf Student:
iPhone 4, 32GB
Studentpris: 1399 kr
259 kr/mån i 24 mån



Och

iPhone 3GS, 8GB
- Multitasking
- Mappar
- iBooks
- Utnyttja alla suveräna funktioner i iOS 4
- Fri surf med hastigheter upp till 6Mbit/s

Prisexempel med Tele2 Kompis Surf Student:
Studentpris: 399 kr
219 kr/mån i 24 mån


Den jag funderat mest över är ju första förslaget, och priserna har ni här:

Studentpris: 399 kr med Kompis Student Surf, därefter 259 kr/mån i 24 månader.

Förhöjd månadsavgift med 200 kr i 24 månader. Den förhöjda månadsavgiften debiteras på din mobilafaktura.

Lägsta totalkostnad för Kompis Student Surf + iPhone 4G: 6953 kr: 399 kr (mobil) + 150 kr (admin avg) + 89 kr (frakt) + 99 kr (inträde) + 4800 (24 x 200 kr förhöjd) + 1416 (24 mån x 59 kr mån avg ab + surfpaket). Uppsägn tid 3 mån. Telefonen levereras 3-5 dagar efter registrering av abonnemang till beställarens bokföringadress. Registering av abonnemanget tar 2-5 dagar. Vi reserverar oss för slutförsäljning.
Priser Kompis
Inträdesavgift 99 kr
Månadsavgift 59 kr
Öppningsavgift 0:79 kr/samtal

Priser inom Sverige
Samtal till Tele2 och Comviq 0 kr/min
SMS/MMS till Tele2 och Comviq 0 kr/st *
Samtal till övriga operatörer och fasta nätet 0:69 kr/min
SMS till övriga operatörer 0 kr/st **
MMS till övriga operatörer 0:99 kr/st
Mobilsurf 6 Mb/s* 1 GB







* All typ av surf i mobilen inom Sverige ingår utom trafiktypen ip-telefoni som ej tillåts i detta erbjudande. Efter förbrukad datavolym sänks hastigheten till 64 Kbit/s


*3000 fria SMS/mån till alla nät ingår. 3000 fria MMS/mån ingår till alla Tele2- och Comviq-mobiler. Därefter 69 öre/st.

Samtliga angivna priser är inklusive moms. Erbjudandet gäller dig med CSN/Mecenatkort och som har fyllt 18 år. Samtalstaxorna gäller per påbörjad minut. Faktureringsavgift 24 kr (vid e-faktura eller Autogiro 0 kr). Bindningstid 24 mån. 3 månaders uppsägningstid. Att byta till Tele2 Kompis Student från annat Tele2-abonnemang kostar 99 kr. Abonnemanget får ej användas för kommersiellt bruk. För info och fullständiga villkor se tele2.se.


Så, kan någon hjälpa mig vad det kommer kosta och hur kontraktet ser ut så jag inte åker på en nit.

Jag har Comviq Smart kontant just nu och vill gärna ha kvar samma nummer.

Tack!

(Inlägget ändrat av PenDragon 2010-09-08 15:48:21)

"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."