I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Windows 7 - Kan inte göra nånting alls med min dator!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   
Promotor

2010-09-02 12:49

Windows 7 - Kan inte göra nånting alls med min dator!

Hejsan! I förrgår stängde jag av min laptop genom att bara trycka på knappen, istället för att göra det riktigt genom datorn. Nästa dag (igår) så kom jag till menyn "starta windows normalt/Starta i felsäkert läge". När jag väljer felsäkert läge så dyker det upp "läser windowsfiler" och sekunderna därefter så kommer jag tillbaka till menyn! Trycker jag däremot "Starta windows normal" så dyker windowsloggan upp som vanligt, sen blir allt svart och därefter dyker det upp en bluescreen, och så startas datorn om.

Bluescreenen ser ut såhär:
http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2009/01/win7bsod_01.jpg

Nu känns det som jag har gjort allt som är möjligt för att få den att fungera igen, bland annat googlat konstant i nästan ett dygn, satt default på bios, kört diagnostik, felsökt med skivan jag fick med på köpet av laptopen, men tydligen så uppstår problemet nästan bara när man har bytt ut en hårdvara, och det har jag inte gjort! Men det är bara svar på sådana lösningar jag hittar!

När jag blev trött på allting så fick jag för mig att försöka installera XP på datorn istället, så jag drog in skivan > F12 > boota från cd.. cd'n laddar, bluescreen.

Vad kan jag göra!? Jag har inte råd i dagsläget att lämna in den på reperation!

Tack på förhand