I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Försvinnande mappar!?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-06-08 17:38

Försvinnande mappar!?

Skulle precis sätta på en skiva i itunes, när jag möts av meddelandet "låten kunde inte spelas eftersom originalfilen inte kunde hittas".
Kollar i min musikmapp och visst saknas mappen. Just den skivan är rätt nytankad och jag tänkte att den säkert försvunnit i nån startreparerare eller likande, sen upptäckte jag att en annan skiva, som legat på min dator i mer än ett år, saknas. Den borde väl inte försvinna om datorn återställer sig efter nåt?

De ligger inte i papperskorgen och jag hittar dem inte när jag söker. Det är lätt att ordna, men jag fattar inte varför? VARFÖR?

2010-06-08 17:55
testa köra en scandisk, funkar det inte kan det ju vara virus alternativt trasig hdd. .
((MAAD))

2010-06-08 18:03
scandisk som i det man kör innan man kommit in i windows? hur kommer man dit i win7?

och vad för virus plockar random mappar?
får köra div virusscanners helt enkelt.

2010-06-08 18:08
nod32 räcker, behöver inte köra flera olika sorter.
istället för scandisk kan du ju köra en defrag, tror du bara behöver skriva det i startmenyn så hittaru.
((MAAD))

2010-06-10 12:19
Det är inte en extern hårddisk?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-10 17:05
nope, allt ligger på lokal hårddisk.

för övrigt körde jag avast uppstartsscanning igår. den tog 2 timmar, ska det ta så lång tid att söka igenom 80 gb?

2010-07-03 19:29
Börjar hårddisken tappabort saker äre dags å fundera på en ny, om du nu inte vill att den tappar bort allt =P

scandisk borde räcka med att få tillbaka skiten
http://www.w7forums.com/use-chkdsk-check-disk-t448.html
Get hit and Hit back // GoBo