Är hotmail verkligen något att ha?
Min mail har på 2 dygn blivit hackad två gånger. Hackarn' i fråga ändrar "secret question"-texten till japanska/kinesiska tecken så man omöjligt kan svara. Sedan för att jag ska få tillbaka min mail måste jag fylla i ett ganska långt formulär för att bestryka min identitet och att mailen verkligen är min. Och detta gjorde jag precis för andra gången, första gången igår mitt på dagen. Så totalt sett hade jag tillgång till min mail en halv dag..
När jag fick ändra lösenordet igår så tänkte jag vara smart och använda å-ä-ö plus både små & stora bokstäver, men tydligen var det inga problem för hackaren.
Det hackaren hade gjort igår var att köpa 10 st wow-spel + 10 st gamecards, men detta gick ju självklart inte igenom men ändå hackade han tillbaka min mail inatt.
Är det någon annan som drabbats av detta nyligen? Hur har ni gjort, eller hur skulle ni göra, för att hålla er mail så säker som möjligt? Är det bara att i fortsättningen skita i hotmail.com och börja leta efter något nytt email-företag?
// Stajl
(Inlägget ändrat av greggan 2010-05-29 21:35:07)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|