I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

macbook dvdspelaren knasig

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-05-18 01:27

macbook dvdspelaren knasig

hej jag har ett problem helt plötsligt så knasar min dvd spelare i min macbook ur. när man stoppar i en skiva så tuggar den en stund. sen bara spottar ut skivan o ibland låter det som dvdn skall döda skivan eller nått. och jag får inte igång spelaren vad göra?

fuck you and have a nice day sucker

2010-05-18 01:28
eller vad kan va fel rättare sagt?

2010-05-18 08:51
Har du råkat stoppa in en skiva uppochner? Det gjorde jag och då betedde den sig ungefär sådär fast istället ville den inte släppa ut skivor och jag var tvungen att skaka ut dom.
Men jag gick till Mac Store eller vad den nu heter och dom fixade den gratis. Jag berättade självklart inte att jag hade råkat stoppa in en skiva uppochner.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-18 08:51
Ps. Det är förmodligen ett mekaniskt fel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-18 12:09
Det där är väl ett ganska välkänt mac-problem, jag har haft det på två MBP:s i alla fall. Första orkade jag inte försöka fixa men den andra provade jag massa saker med & det som funkade var att köpa en rengörings-cd med en liten borste på för en hundring. Den fixade även DVD:n på två andra Macbooks på kontoret med precis samma fel.

Det skumma är att det lät verkligen som det var något mekaniskt med massa märkliga ljud från datorn så det var med viss skepsis jag testade rengöringsskivan till sist.

2010-05-18 14:52
ne jag har inte stoppat i en skiva upponer hehe men den bara blev så efter ett tag som sagt den låter som den skall döda mina skivor. antar att jag bara får inse faktum o lämna in den

2010-05-18 14:52
ok kanske skall investera i en sån rengörnings skiva

2010-05-18 14:54
grejjen är oxå att jag just haft den på inlämning för en ny hdd till den så kul o lämna in den igen

2010-05-19 10:57
Du kan ju alltid fråga varför de förstörde din MB dvd-spelare när de skulle fixa hdd.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-05-19 18:12
ja kanske det