I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

windows photo gallery - jävla omväg?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-05-10 15:56

windows photo gallery - jävla omväg?

Hej, varje gång jag öppnar en bild kommer hela bildgalleriet upp istället för den valda bilden, såhär var det ej från början men när jag omvalde windows photo som standardprogram så blev det så och nu kan jag inte göra ngt åt det... hur gör man så att enbart bilden kommer upp och inte hela galleriet?

2010-05-12 10:34
Vad har du för version på din Windows (XP, Vista, 7)?
På vilket språk är din Windowsinstallation.

Generellt är det att högerklicka bilden, välja öppna med i menyn och därefter välja program.

Har engelskspråkig version av Windwos 7 och förklaringen blir därefter:
Högerklicka på bilden.
Välj Open With
Navigera ner till Choose default program...
Därefter väljer jag Windows Photo Viewer som är standardvisaren i Windows 7. Se till att Always use the selected program to open this kind of file är ibockad.

Windows Photo Viewer kan heta annat i de andra versionerna, därför jag undrar. Har inte tid och leta på nätet vad de kan heta andra versionerna.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-05-13 20:38
Windows Photo Gallery heter det i Vista som jag har, och svenska är språket.

Det är det som är trixet, det finns ju bara Window Photo Gallery :S hittar inget annat program (än mina nerladdade program) att öppna bilder med...

När jag väl öppnar en bild, via galleriet, ser det ut som det gjorde från början, och då står det att programmet heter Windows Photo Gallery, men jag måste öppna via galleriet varje gång.

Dock finns det ett sätt, det är att högerklicka, öppna med, och så står den markerad på WPV, men om man bockar av den rutan där det står "alltid", öppnas genast bilden upp och inte galleriet, dock får man göra samma procedur varje gång för varje bild..

2010-05-13 21:33
ursäkta, självklart heter det windows fotogalleri och inte photo gallery, vet inte varför jag skrev det..!