I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

iMac 21,5 tum (göra musik)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2010-04-22 17:34

iMac 21,5 tum (göra musik)

Funderat ett tag nu på att köpa den ny sexiga svarta iMac:en. Jag kommer för det mesta bara att surfa och göra musik på den.

Nu är det just med musiken som jag har en del frågor. Kommer för det första att köra Reason och kanske lite Ableton. På min pc har jag ett M-audio ljudkort som i sin tur går till en mixer, som i son tur går till mina KRK monitorer. Vad föreslår ni att jag ska göra för att kunna köra dessa monitorer på min mac?

Min första fråga är då angående ljudkortet. Har hört att Mac har ett ganska bra ljudkort till skillnad från en standard pc. Men är den tillräckligt bra? Annars måste jag nog skaffa ett externt ljdkort. Jag antar att USB är tillräckligt snabb för att hålla på med OK ljud i reason?

Hur ser det ut om jag nu skaffar ett externt ljudkort till iMac:en? Funkar vilket som helst eller måste den vara kompatibel med mac?

Min sista fråga är vad händer med mina Reason refills? Kommer dom att funka i Mac. vet att själva programmet inte kommer att göra det, men hur är det med alla refills?

"I gonna slash and gash, cut another hole in your ass
spill blood on the walls and play tennis with your balls
If the phone rings, don't answear the call
Im a slit your throat, fuck you like a ghost
cut your foreskin off and make a winnercoat.......PEACE"

Spöket i Scary Movie