I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Twitter på Japanska(?)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Moderator

2010-04-12 11:32

Twitter på Japanska(?)

Är det någon som har en aning om varför Twitter använder nån typ av asiatiska tecken på min dator? Det är samma sak med Flickr.

Egentligen spelar det ingen större roll då jag inte använder varken Twitter eller Flickr, men jag är ganska nyfiken :)

"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-04-12 19:53
hahah fält kan det va så att du använder en asiatisk länk till twitter? eller nått
fuck you and have a nice day sucker

2010-04-12 21:45
Mycket riktigt är det japanska, och anledningen... jadu. Inte så att du råkat ställa in japanska som defaultspråk nånstans i windows? Alternativt att du, som mangan säger, kommit dit via en lokaliserad länk så att säga.
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-04-13 04:31
Det är väl något som säger till dig att lära dig japanska..
http://twitter.com/settings/account
Language kolla om du har förinställt japanska.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-04-13 13:48
mangan, Pen

Vad jag vet så har jag inte klickat i japanska någonstans. Det skumma är att det bara gäller just Twitter och Flickr. Min första tanke var också att jag har klickat på en japansk länk men det är precis samma om jag söker via google, bing osv.

Iammath

Grejen är att jag inte ens har ett Twitter-account :)

Aja, jag får forska vidare.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2010-04-14 14:58
ja då e det bara skumt

2010-04-17 03:24
Bor du i Japan????
haha
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination
Moderator

2010-04-17 11:55
Remo

Haha, nej, jag bor (tyvärr) inte i Japan. Det skulle iofs förklarat ett och annat :)

2010-04-17 23:09
1. lär dig japanska. 2.översätt det som står på sidan till oss andra. 3. bara skojade
Moderator

2010-04-18 11:04
mangan

I'm on it! ;)