I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2010-04-03 15:11

ner laddning

shuu ja undrar hur de e med nerladdning ja har hart atthttp://www.whoa.nu/community/forms/edituser.aspx de bara dom som laddar upp som åker på böter .. och jag läste i metro tror jag ,föra året att vid års skiftet skulle alla Internet bolag telia , bredbansbolaget mm skydda sina kunder så att bara polisen fick tillåtelse till ip adresser om störe brott var misstänkt

så om jag börjar ladda ner lite pogram å svenska skivor så kan jag få böter då

jag surfar trådlöst med min bärbara på min granne bekostnad ifall jag får böter blir den skiktad till mig eller till min granne
jag har ingen koll på de har med ip adresser men nån av er kan någ vara najz å förklara för en shono som e lite bakom flötet

(Inlägget ändrat av friktion 2010-04-04 00:51:41)

Groupie

2010-04-03 15:30
Böterna kommer till den som står som abbonnent på bredbandet, dvs din granne.
Rent generellt så krävs det en viss juridisk process innan du "åker dit" för något.
Gör som jag och tanka vad du vill... det är när du gör det i stor utsträckning som du kanske kan få ögon på dig...om ens då..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2010-04-03 15:37
Kort svar: kör på.
Walking the street of dreams

2010-04-03 16:27
allt är precis som det alltid varit, dom kommer bara med en massa nya lagar för att skrämma folk. uppenbarligen så funkade det väldigt bra med ipred.

2010-04-03 18:42
okej najz då kan ja ladda ner fett gäller de även amrekanskt shiit . för va jag jag förstår så kan dom kräva på mer stålar en va de svenska kan

å jag såg man kan betala 149 för 3 månader på ipredator
e de om man vill vara 100 på att inte böta eller

2010-04-04 00:38
Du kanske ska passa på att ladda ner lite stavningsprogram?
Nedladdning heter det och det är olagligt.

Trevligt att du snor din grannes internet som han betalar för också.
Vad är det för fel i huvudet på människor idag? Moralen verkar ju inte finnas överhuvudtaget.

Shuu.

Groupie

2010-04-04 00:43
fan är grejen? Kör bara

2010-04-04 00:46
shyffert: skyddar man inte nätverket får man väl skylla sig själv? inte mer än rätt tycker jag

2010-04-04 01:18
skillz P20

klart du tycker. du tillhör ju den unga generationen jag kritiserar. låser man inte fast hunden utanför ica eller glömmer ta med cykeln in i lägenheten över natten ska man skylla sig själv om de blir stulna!? Vidrigt jävla sammhälle som formas idag säger jag bara. Väx upp och ta ansvar! Mogna och hjälp varandra istället för att sno allt som är löst.

2010-04-04 11:00
Är man orolig och inte beredd och betala priset då tycker jag du ska sluta ladda ner och börja köpa istället.

2010-04-04 19:17
Eller åtminståne betala för ditt egna internet...

2010-04-05 03:05
Grannen kan ta och lära sig säkra upp sitt nätverk.

2010-04-08 00:56
Ja, nedladdning är idag gråzon. Uppladdning (fildelning) är olagligt.

Jag har hört vilda rykten om förortskillar som delar ut öppen programvara, t.ex. samtliga versioner av samtliga distributioner av Linux. Nära på 1 TB i share. It's all ISO. Dessa klämmer sig ju då in på Ancient och liknande "populärhubbar" på DC, de har bara att välja och vraka. De måste dock lira den klassiska DC-klienten, och inte StrongDC-varianter såsom Apex, då dessa kommer med påtvingad partial file sharing, vilket skulle kunna råka göra killarna ifråga kriminella.

2010-04-08 00:57
Gewan P25

jaha.