Först vill jag tacka alla som hjälper mig, snällt att ni ställer upp =). Jo så här är det, i dagsläget så jobbar jag i Reason, mina projekt har ca 10 syntar och vardera med sin reverb. Vill man lägga till röst på låten så blir det ju väldigt många spår då, det är nog det som oroar mig mest, men även att köra logic och reason i rewire. Utrustningen jag använder mig utav är, monitorer, externt ljudkort och ett midi klaviatur, snart även en MPD för sampling, så jag arbetar inte med instrument inspelning, det kanske sparar mig lite dator kraft? =) Jag ska inom en månad gå en utbildning där man får lära sig hantera flera mjukvaror såsom (cubase,logic,ableton,reason, etc.) Jag vill då inte att det ska vara så att datorn sätter stop för saker man lär sig och vill skapa med hjälp av de programmen och ifall man börjar skapa större projekt i framtiden. Jag har faktiskt varit inne hos alla återförsäljare här i Uppsala som säljer mac och mjukvarorna. Datorbutiker, musikaffärer och macs egna butik, och alla säger olika, jag blir väldigt förvirrad. Vissa säger att man klarar sig med 2GB RAM för mitt användande, vissa säger att jag måste gå på en MacPro (har inte råd med den) eller eventuellt iMac eftersom mac mini ska vara för multimedia användning osv. Jag har försökt samla på mig så mycket info jag kan från butikerna, men har inte fått något konkret svar eftersom de jag har frågat inte arbetar med mac minis för produktion, då kan det bli lite svårt att rekommendera. Anledningen till att jag vill köpa en mac mini är för att jag har en stationär pc som jag inte vill bli av med, då kan ja ha kvar den, satsar jag på en iMac måste jag sälja min stationära pga av ekonomiska själ men även för att jag inte har någon plats för två skärmar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.