I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hp Pavilion Win7 Långsamt internet

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-01-10 11:03

Hp Pavilion Win7 Långsamt internet

Om någon kan hjälpa så hade det varit underbart!
Sitter med en Hp laptop som har varit vista på men jag har installerat windows 7 på den, allt fungerar kanon förutom att internet går segt som fan. kommer bara upp i 1,5Mbit i stället för 100. Men upploada kan jag göra i 30Mbit.
Jag fattar inte vad som är fel.
Det är en Hp pavilion dv 6650eo.

Någon som har haft problem med långsam internetuppkoppling i windows 7?
Kan tillägga att på min stationära så har jag 100/100 som jag ska. Och där kör jag också med windows 7. Och jag kör trådat till båda datorerna!

Snälla hjälp mig någon, blir tokig på detta!

DuJa

2010-01-11 02:01
Har du sett till att du har kompatibla drivisar installerade för ditt nätverkskort? Så den inte ligger och kör på något generiskt skräp.
Look with your own eyes - See with your own mind

2010-01-11 14:36
När jag installerade win7 på min dator fick jag gå in i inställningarna på nätverkskortet och ändra hastighet&duplex. Den var inställd på Auto så jag ändrade den till 1000 full och sen fick jag den hastighet jag tidigare hade på XP
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2010-01-11 19:22
Okej, ja jag testade sätta den på Full dublex men jag tror inte att det blev någon skildnad. Men jag får testa runt lite mer.

Vad jag vet så finns det inga andra drivrutiner än dom som är installerade men jag kan ha fel!
DuJa