I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur gör jag? Spela musik från datorn - hemmabiosystem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-01-01 19:36

Hur gör jag? Spela musik från datorn - hemmabiosystem

Vet inte i vilket forum jag ska vända mig, men prövar här.

Kort&gott.

Köpte häromdagen ett hemmabiosystem, DVD som följde med hade USB utgång - jag vill kunna spela musik från datorn te.x Spotify/YouTube till hemmabiosystemet.. Vad behöver jag för typ av sladd? Någon USB - USB sladd eller vad ere frågan om?

Vore grymt tacksam för hjälp med detta & vad jag köper denna, länka gärna hemsida om ni hittar en sådan, gärna SIBA/ELGIGANTEN.. osv

/s.

AIK / TOTTENHAM

2010-01-03 23:59
Ring kundsupport där du köpte produkten.
No comment

2010-01-09 17:19
Apple har en snygg lösning på problemet.

Köp en Airport Express och koppla in den i hemmabiosystemet.

Sen kan du med hjälp av Airfoil skicka allt ljud från datorn till Airporten
it has to be the BAC in me.

2010-01-10 11:54
Hade tidigare ett 5.1-system från Samsung som också hade USB-ingång som jag kunde använda för iPod/iPhone/USB-minne. Du kan troligtvis inte koppla dator direkt till den via USB, vilket vore fantastiskt onödigt, du kopplar ju bara 3,5 mm till RCA till stärkaren isåfall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-15 14:01
Ljudkällan från datorn är via ljudkortet, tror knappast du har en usb där. En Rca eller en coax/spdif ska du använda, coay får du full 5.1 ifrån om du tex ser på dvd-filmer. Grejen med usb på stärkaren är att det fungerar som en "mellanstation" om du har få usb-portar på tv-apparaten.
 9-1

2010-01-15 23:36
Du har ju faktiskt till och med skrivit: "Usb - utgång".
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/