I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Top Android/Sense UI apps och widgets

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-12-13 16:12

Top Android/Sense UI apps och widgets

Hej! Tänkte starta en tråd där vi kan tipsa varandra om bra android/sense ui apps och widgets. Jag skaffade en HTC Hero för några dagar sen så min lista är hittills inte särskilt lång, men ger mina tips här iallafall;

Apps

Spotify
IDG.se
Google Listen
Prisjakt
Hi MSN
Task Manager 1.11

Widgets

AudioManager
Gaming Buzz
SilentMode On/Off

Spel

Smart Tac Toe
ThrottleCopter
Texas Hold Em (Red Poker Club)
SpeedXGalaga
FunTowers

Skivsamlare

2009-12-15 00:24
Har ockeå en HTC hero. En sak du borde skaffa är Zap's hitta, vilket basicly är hitta.se när någon ringer. Om du inte har det inkommande numret sparat i telefonboken så söker den upp det och det står vem det är som ringer medan signalerna går :) en av mina favoriter helt klart!

vad är audiomanager & gamingbuzz?:O
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

Skivsamlare

2009-12-15 00:28
Juste. Kan väl lista några fler när jag ändå håller på :P

Facebook = Facebook app
Quickpedia = Wikipedia
NetCounter = Håller reda på mängd data du skickat upp och ner
Flashlight = Gör skärmen helt vit och maxljus, med andra ord agerar den som en ficklampa
Dope Wars = Kul textbaserat spel där du agerar drug dealer!
Unit Converter = Enhetesomvandlare, har det mesta

2009-12-21 09:41
Trodde intresset för detta underbara mobil-OS skulle vara större. Har haft min Hero i över en månad nu och är helt frälst.

Mina tips:
Chompsms - En bra smsklient som är enkel och trevlig.
SthlmTraveling - Reseplanerare för SL, snabb och enkel.
ASTRO - Filhanterare där man i princip kommer åt allt.
Advanced Task Killer - Program där man lätt stänger av andra program som körs i bakgrunden.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-12-21 17:17
Ja, Android äger! Trodde också det skulle vara mer intresse, men Iphone är sjukt populär alltså.,! Är helt förälskad i min Hero

Bra tips iaf, hade de flesta redan men ska kika på Chompsms och Zaps hitta!

Gamingbuzz är en widget och app som ger dig alla de senaste spelnyheterna. Du kan även sätta filter om du bara vill ha nyheter inom ett visst område... Audiomanager är en widget/app som låter dig styra alla audiolevels i telefonen... Väldigt smidigt!

2009-12-22 06:37
Få höra en sak, ni som har Androidlurarna, vad kör ni på för abonnemang? Med tanke på att det är smartphones med väldigt många smarta online apps och widgets så måste det vara en sjyst deal med Internetmöjligheter?

Har själv 3 just nu, men funderar på och styra Telia med nästa mobilköp.
1. Bra täckning.
2. 9 kronor om dagen tak. Då jag oftast har tillgång till datorer och har 3G dongel via 3. Men om man bara skulle ha mobilen och vill inte ha överdrivet dyr månadskostnad på luren och WLAN inte finns tillgängligt så skulle det vara smigidigt med 9 kronor om dagen deal och kunna surfa runt utan och riskera få betala sig fördärvad.

Sen annan fråga; vad anser ni om kommande (nysläppta) Nokia N900?

2009-12-22 08:07
Jag vill ha typ den här mobilen (HTC HD2), fast med Android istället:

Länk till http://www.idg.se/2.1085/1.280266/htc-hd2-windows-pa-speed

2009-12-22 09:07
Jag kör tele2 som abb, med 1gig surf i månaden. Överstiger jag min gig så kostar det inget extra men dem stryper min 3g-hastighet rejält dock.

Nokia N900 har jag tyvärr inte testat men jag har läst bra saker om den, men gillar inte att den har utskjutbart t-bord.

HD2 är riktigt jävla najs, skärmen är ett monster och telefonen känns faktiskt inte så extremt stor men om man jämför med Hero är den några storlekar större. HD2 har jävligt bra krut i sig och klarar också därför win-OS bra (typ första telefonen).
Hörde att android skulle komma till den och det vore guld värt, men har inte hört något om det på länge nu. Någon annan som vet?
Ryktas ju även om en HTC Dragon 1GHZ med Andoid, men det lär dröja innan den kommer.

2009-12-22 09:20
elitz så du har något grundabbonnemang som du dessutom betalar 89.-/mån extra för?

Tänkte casha nästa lur kontant utan bindningstid och köra på något basic abb på den sen dra en internetabb på den eller alternativt med basic teliaabb med 9kr/dag utifall jag behöver internet till luren vilket inte är överdrivet ofta i dagens läge.

Anyway skulle vara kul med HD2 med Android, så jag hoppas det stämmer.

Ang N900, med tanke på touch screen etc så känns tangentbordet överflödigt ja. Samtidigt slipper man kladda ner skärmen i onödan.

Jag finner inte HTC Dragon speciellt tilltalande. Ospännande i design, rent av tråkig.

HD2 / Hero is the shit :)

2009-12-22 09:21
Iofs Hero is the shit, HD2 är lite tråkig, men grymt clean.

Dragon ser fan ut som billig billig kopia av iPhone.

2009-12-22 10:24
Ja precis, blir 89kr extra i månaden utöver mitt comviq kompis.

Rekommenderar verkligen Hero iaf, hur nöjd som helst min min lur. Har man några som helst problem får man alltid bra hjälp på swedroid.se.
Men det är egentligen inte själva telefonen jag är kär i utan Android. Underbart att kunna köra flera program samtidigt etc, sen allt man kan fixa och trixa med. Finns alltid något nytt att testa för en tekniknörd som jag vill påstå att jag är.

Det enda negativa med Hero är att den faktiskt har lite väl mycket onödiga knappar, finns ett par knappar jag aldrig använder som tex rullkulan. Dock kan denna funktion vara bra om man inte vill kladda ner skärmen då, tycker iof inte att min skärm är särsklilt smuttsig och jag kör endast touchscreen.

Så köp en Androidlur och bli en i gänget, vi ska ta väl hand om dig :)

2009-12-22 10:46
elitz haha, jag avvaktar lite och ser om HTC kommer med något information om årets släpp. Finns ju mycket snack om N900 så kan ju hoppas med lite respons av HTC. En HD2 med Android skulle nog kunna falla mig i smaken annars blir det Hero. Ska köpa Nikon D5000 med 2 objektiv och blixt den här månaden i julklapp till mig själv och köpte nyss Bosch handborr/skruvdragare så dags och ta av såenderarbyxorna :/
Skivsamlare

2009-12-22 22:31
Jag kör på Telia "upp till 25" eller vad det heter som abonemang. Så har jag ngn extra internet-abonemang för 69kr månaden med som gör jag kan sura en massa upp till en gärns på (vet inte exakt vad det är men jag når aldrig upp i det iaf???) sen stryper dom hastigheten rejält.

Jag älskar mobilen. det absolut bästa jag ägt och skulle jag fippla bort den idag skulle jag köpa en ny imorgon. Nästan så känns det iaf :)

2009-12-23 04:29
Nu börjat tråden spåra ut lite åt ett annat håll... kanske bättre att starta en Android-tråd? Trådens syfte går ju att få med där också och det verkar ju inte vara överdrivet mycket intresse för Android på den här sidan...

Nåja, jag kör telenor, betalar 59;-/mån för obegränsad surf (vanlig 3G, inte turbo)... Då kan jag exempelvis köra spotify utan problem och utan att nå upp till någon gräns... Nackdelen är väl att telenor inte har lika bra anslutning som 3 och telia, men jag har inte haft några problem (bor i uppsala)... Väldigt liten summa att betala för obegränsad 3G surf... skulle du vilja ha turbo 3G så går det på 119;.- om jag inte minns fel...

Kan förövrigt bara hålla med om att Heron är sinnessjukt grym jävla smart phone... Sjukt nice integration med sociala nätverk framförallt och Android är sjukt bra OS, ska bli grymt spännande att se Androids utveckling, det är ju trots allt relativt nytt... Det enda jag kan klaga på (som jag tror alla håller med om) är placeringen av "Back"-knappen... Efter ett år kommer man ju ha en deformerad hand ;D