I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

virus som blockar min uppkoppling [hjälp]

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

DJ

2009-11-18 22:44

virus som blockar min uppkoppling [hjälp]

Sen en tid tillbaka så har jag inte haft något virusprogram installerat på gott och ont. har funkat kanon fram tills bror min var här å klicka på någon randomlänk på facebook.

efter det så börja datorn "fucka" ur, och för att försöka komma till rätta med det så har jag försökt att installera diverse antivirusprogram utan att lyckas. problemet är att alla antivirussidor är "spärrade" jag kommer inte in på en enda utav dom jag har testat. (avast, f-secure, norman osv osv)

gick in på download.com å ladda ner något randomantivprog men går inte att installera då programmet inte hittar någon uppkoppling.

så frågan lyder, finns det något jag kan göra för att komma runt "spärren" så jag kan ladda ner ett avirusprog å slippa blåsa datorn?

"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
DJ

2009-11-18 22:45
detta gäller alla program som kräver uppkoppling som jag inte hade installerade sen innan jag fick in skiten på min dator. (om det hjälper)
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2009-11-19 08:58
Finns väl bara ett enda sätt för att garanterat få bort varenda % av skiten du fått i burken - Formotera datorn och installera om operativet på nytt.

Kanske inte det roligaste att göra, men det kan behövas ibland :)

2009-11-21 23:37
låter ju lite som att den blockar alla applikationer i nån slags brandvägg ? försök kolla om du kan komma åt brandväggarna på din dator och kolla om den har blockerat program.. vet att ja hade ett virus förut som ändrade alla program till blockerat i windowsbrandväggen...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
DJ

2009-11-23 20:39
prövade inaktiver winbrandvägg, men det funkade inte. lär väl få blåsa datorn vad det verkar

2009-11-24 11:10
troligtvis har din dator precis blivit ägd av ett bot-net, misstänker att det är förjävla klurigt att få bort allt och en omformatering skulle nog nästan vara det enda alternativet.
Utan internetuppkoppling kommer du troligtvis inte få en updaterad virusdatabas och även med ett uppdaterat virusprogram så är risken väldigt liten att den kommer finna något eftersom personen säkert använt sig utav en wrapper för att gömma applikationen.

Så tyvärr är nog det enda jag kan rekomendera en omforamtering.
Niceness!

2009-11-24 18:42
Ta ner Avast, Avira eller något annat på en annan dator och bränn det. Dra ut nätverkssladden och kör virusscan (utan att uppdatera). Du skulle till och med kunna unna dig att scanna i felsäkert läge (eller från bot om funktionen finns).

Vanligen klarar man sig utan formatering, om man vill.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
DJ

2009-11-25 17:36
drog ner avast på min bärbara å följde bakemans råd, å det funkade faktiskt. fick bort boten. uppdaterade sedan avast å fick bort resten å nu funkar datorn som vanligt igen. tack så mkt för hjälpen