I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Windows helt förstört, råd ang. back-up

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-11-10 11:44

Windows helt förstört, råd ang. back-up

Min flickväns Fujitsu laptop med Windows XP Pro SP3 har mer eller mindre helt gett upp. De tips jag kan hitta online för att lösa problemet leder bara till nya problem som inte heller går att lösa.

Det stora problemet är att inga program fungerar i princip. Felmeddelandet "The application failed to initialize properly (0xc0000006). Click on OK to terminate the application" kommer upp när man försöker öppna: Internet (både firefox och explorer), kontrollpanelen, my computer m.m.

Jag har försökt installera olika anti-virus program från CD och genom att skicka från min dator genom skype(USB kan jag inte heller komma åt, samma problem som när jag försöker komma åt kontrollpanelen eller my computer, det kommer upp något internet explorer fel eller ovan nämnda fel) men varje gång jag försöker installera något kommer detta fel upp (USP10.dll) .

Jag har försökt köra SFC Scannow för att försöka reparera de skadade/försvunna DLL filerna men då vill den att jag lägger i Windows-skivan, och den finns inte. Där ligger det stora problemet. För jag antar att datorn är körd mer eller mindre.

Men problemet är att vi inte har någon Windowsskiva över huvud taget. Min Laptop(windows vista) kom utan någon windowsskiva. Men jag har en backup utbränd från min dator. Är det möjligt att använda den på min flickväns laptop?
Jag antar att det inte går och i så fall har någon ett annat tips?