I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Byte av hårdvara!!!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-10-19 12:58

Byte av hårdvara!!!

Hey. Har tänkt att byta ut mitt grafikkort. Använder just nu ett Gigabyte Geforce 9500gt 1gb, Men har ingen större koll på vad som är bättre. Har kollat in 2 grafik kort från GeForce. Och det är dom från 200 serien. 265 och 290. Någon som kan berätta den stora skillnaden mellan dom.
Kanske ska berätta då att jag använder ett rätt gamalt moderkort. Ett Asrock p43Twins1600 och då undrar jag så klart om detta är kapabelt till kunna använda dubbla grafik kort utan problem. Någon som ha några bra tips till ett nytt Moderkort också. Ram-minnen vill jag också byta ut, Anvädner just nu 2 st ocz pc2 6400 1gb, Dom är båda Gold Edition XTC. Vill så klart ha något bättre än DDR 2, så några DDR3 minnen, Dom ska helst ligga på 1gb styck. Har plats för 6 st DDR3 minnen till datorn.
Nytt nätaggregat vill jag med byta. Kommer dock inte på vad de är för något. Bara att den ligger på 350w. Även nya sata hård diskar. Har bara en på 80gb, Vill ha någon eller några så att samanlagda minnet blir 1tb. ( Vet de är fett lol) En ny DVD läsare och processor.Nytt chassi också är något jag behöver. Använder ett Coolermaster Elit.

Bilder från nätet på allt delar.
Moderkort
Grafikkort
Hårddisk
Ramminne

Posta länkar till datadelarna. Är villig att ge max 12.000 kr för allt. Och den ska inte vara komplett byggt. Vill bygga den själv.

Underground is back on track!!!