I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2009-07-10 20:55

Hjälp med mobil

Inser att detta är en vild chansing:

Jag tappade mobilen i golvet här om dagen, rätt hårt så att allt flög i delar: lucka, batteri etc. Sen dess har den visat "ingen täckning" och inte haft det förutom två korta glimtar (så vitt jag vet). Har vid ett tillfälle kunnat skicka iväg ett sms och vid ett annat (vilket jag inte såg för det hände när mobilen låg hemma och jag var på jobbet) kunnat ta emot ett par sms. När jag såg sms:en som mottagits i efterhand så var det "ingen täckning, endast nödsamtal"-texten som stod i displayen igen.

Jag har försökt att sätta ihop delarna igen och se till att trycka lite extra på SIMkortet ifall det skulle varit så att det hamnat med lite glapp sen jag tappade den men det hjälper inte. Har försökt detta 5 ggr minst, men det blir inte bättre.

1. Tror ni det är mobilen eller SIMkortet som det är fel på?
2. Eftersom den verkar kunna ta emot sms/skicka sms då och då - kan man fixa det själv eller är det lagning som gäller? Borde ha garanti kvar men bor jävligt långt ifrån ett MediaMarkt så det vore gött att slippa.