I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mobilt bredband går långsamt?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   
Promotor

2009-07-10 09:22

Mobilt bredband går långsamt?

Hejsan! Igår fick jag hem mitt mobila bredband "Tele2 Mega". Jag vet inte speciellt mycket om dom, men har suttit på dom förr och vet att det inte ska gå så långsamt som det gör!

Jag är inte speciellt hemma i vad det gäller hastigheter, men som vanligt står det 7.2 mb/s har jag för mig. Men när jag laddar ner nåt, så går det aldrig snabbare än 52kb/s (det högsta jag har uppnått) .. När jag kollar i programmet man installerade så står det att styrkan åtminstånde ligger på 70% vid vissa tillfällen, vid andra har jag uppnått 98%, men det går inte snabbare för det.

Sen vet jag inte hur mycket roll det spelar, men jag har testat mitt mobila bredband i min "asus eeepc 900" som är en netbook, så den borde inte vara anledningen till att mitt internet går långsamt!

Vet någon vad jag kan göra för att förbättra hastigheten på mitt mobila bredband? För om det inte går snabbare än såhär, så känns det redan som bortkastade pengar!!

Ska ta med mig dator/bredband till göteborg om en stund, för att se om problemet kvarstår!


tack på förhand!