I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rekommendera dina hörlurar

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-06-21 19:21

Rekommendera dina hörlurar

Jag har tuggat igenom dom flesta. Har hittat ett par schyssta plugglurar av Koss som är mina första smålurar på länge, men problemet består. Den svagaste länken generellt är glapp som skapar döende vänster/högerlur.

Jag är ute efter ett par bra lurar i prisklassen <1000 som klarar mina hårda tag. Haft dessa Kosspluggar i 2 månader, redan kaputt. Porta Pro klarade sig i 4 månader. Sony's metallicklassiker klarade sig längst men bågen som håller lurarna brister oftast inom 5-6 månader.

Hjälp.

Looooove yyoooouuuu

2009-06-21 20:16
KOSS har ju livstidsgaranti. Jag har fått nya fyra gånger. Så istället för att köpa nya, gå tillbaka till inköpsstället och be om nya.

2009-06-22 07:13
En generellt sett bra idé är att satsa på märken som primärt gör hörlurar, eller åtminstone är har det som specialitet. Ett märke det inte finns nog av i Sverige är audio-technica. Modellen ATH-ES7 exempelvis är i mitt tycke oslagbara i sin prisklass (omkring tusenlappen här i Tokyo och kan enkelt beställas till Sverige från pricejapan.com och borde inte gå på mer än strax över 1000:- inkl. frakt). Anledningen till att jag köpte dessa (har dock uppgraderat några ggr sen dess) var att jag behövde ett slutet samt bättre alternativ till mina Koss Porta Pro... och ja, jag har inte riktigt tittat tillbaka därefter. Summa summarum, om du verkligen verkligen gillar musik och faktiskt förstår hur bra musik KAN låta, lägg lite pengar på dina lurar, du lär inte ångra dig.
Look with your own eyes - See with your own mind