I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med mobilval!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-05-27 17:59

Hjälp med mobilval!

Yo!

Snart är det dags att fylla år och jag ska få en mobil i present av min far för min gamla är sönder. Så gott som i alla fall!

Jag vill ha en mobil med bra kamera, sen har jag även sett mobiler som man slidar åt sidan och har ett litet "tagentbord" det blev jag väldigt kär i också! :)

Sen kan vissa mobiler connecta till trådlösa modem och surfa på internet? Det hade jag inte tackat nej till.

och självklart ska man kunna ringa med det!

någon som kan tipsa om en mobil som uppfyller i alla fall de två första kraven utan att kosta för mycket?

tack på förhand ! puss

2009-05-27 21:09
HTC touch diamond 2.

Det är telefonen du behöver.
 i get more pussy then panty!

2009-05-28 07:49
Säger som confidence men HTC pro touch är grym, dyr men värt det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-28 14:22
eller pro'n! tänkte inte på den, den har ju slide-out-qwerty't :)

2009-05-28 15:40
omg..köp en iphone! hur du än vrider och vänder på det så kommer du inte hitta nån bättre! speciellt inte nu när VÄRLDENS fetaste update kommer snart :) visst 2mp kamera men bilderna blir sylvassa ändå! bästa interphacen som finns, den mest användarvänliga och enkla mobilen som finns!!!! KÖP. jag har en själv och har vänner med andra touch varianter och dom ångrar sig nu...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-28 17:35
Vad du än gör, köp inte en xpheria! Slöare telefon kan man ju fan leta efter! sjukt!
Niceness!

2009-05-28 17:59
iPhone är sjukt fet. Säger som Emil den ska du satsa på.
Producerat material till minst högsta nivå
Ingen vågar kicka, ingen vågar kötta så hårt

2009-05-28 22:18
men på iphone kan man inte filma och inte skicka saker via bluetooth men som emil säger så kommer det säkert en uppdate så man kanske kan göra det snart.
BIT POP is taking over klockan 8

2009-05-29 00:32
den kommer 11 juni tror jag, vet inte om datumet är spikat men updaten sak inehålla bla. inspelning och uppdaterad bluetooth så man kommer kunna filma och skicka via bluetooth :)

om ni undrar så kommer det vara ca 1000+ nya funktioner!!!!

2009-05-29 05:20
Emil E P20
det kommer inte att gå att filma (den uppdaten ligger för framtida iPhones dagens har inte den hårdvaran, antagligen den som kommer i höst), och det är 100+, inte 1000+. med blåtand kommer du fortfarande inte kunna skicka låtar eller bilder framochtillbaka för det kommer apple aldrig tillåta, det är snarare A2DP dom pratar om.
och vilka bilder blir knivskarpa? vad jämnför du med? för om du inte tar en bild på ett knivsett vet jag inte vad du pratar för bilderna blir inte bra om du jämnför med t ex nokias 2megapixel kameror. dom blir snarare gryniga.

och iPhone är en uuunderbar telefon, inget snack om det (jag har två, en 1G och en 3G) men Apple är en säck gammal potatis som låser sina produkter alldeles för hårt.

2009-05-29 10:53
har du läst på apples hemsida? 1000 + !!!! kom inte hit å tro att du vet nåt, sen kommer du visst kunna filma, och du kommer kunnsa dkicka bilder,muisk m.m med din BT! vet inte vad du babblar om men din 1g telefon kasnke inte kommer sötdja det..?

bilderna på iphone blir mkt snygare än på en nokia med 2 mp, jag har en nokia n85 och bilderna på den blir inte i närhetetn! sen finns det gratis apps som förbättrar bilden osv. skärmen är grymt högupplöst så bilderna blir ju visst bra, du pratar i nattmössan confidende!

ps. du kommer kunnsa kolla högupplöst material på din iphone 3g sen på uppdateringen oxå. inte 1080p kanske men 720i? ingen aninga vilken det kommer va men nån som vet?

2009-05-29 15:42
Hur tror du att en programvara kan förbättra kvaliten på kameran? Det är nog du som pratar i nattmössan verkar det som.

2009-05-29 15:46
what sa jag det eller? jag sa att det finns apps som gör kvalliten bättre! lär dig läsa

gör om gör rätt för fan innan du börjar prata

2009-06-04 00:55
Tycker det låter som att Emil, ja, ni vet...
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-06-04 01:17
Emil E, Du har fel.

Det är drygt 100 nya funktioner. Du blandar nog ihop med 1000 nya API:er, som är en helt annan sak. Citat från apples hemsida:
"..When iPhone OS 3.0 arrives this summer, it will introduce over 100 new features, including the ability to..."

Sen är det inte bekräftat överhuvudtaget att videoinspelning kommer fungera på iPhones som går att köpa i dagsläget. Det enda som man vet är att det finns ett interface i mjukvaran som är till videoinspelning...inget mer. Det lutar dock åt att det enbart kommer i nya iPhonemodeller eftersom det helt enkelt är för dålig kamera i nuvarande iPhonen. Framerate m.m håller inte måttet.

Uppspelning av HD-material är inte heller nåt som är bekräftat.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2009-06-04 05:13
etna, om du hade läst iPhonetråden så ser du att jag redan har slamat honom på alla punkter.