I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hjälp] Dator fryser vid uppstart, felsäkertläge icke tillgängligt.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-05-04 18:27

[Hjälp] Dator fryser vid uppstart, felsäkertläge icke tillgängligt.

Tjena!

Min dator låser sig vid uppstart. När jag startar den beter den sig normalt i ca 10-15 sekunder, men innan Windowsloggan dyker upp får jag välja mellan att starta datorn i felsäkert läge och alla de andra alternativen. Oavsett om jag väljer "felsäkert läge", "senast fungerande inställningar" eller "starta normalt" fryser datorn. Om jag till exempel väljer "starta normalt" låser sig bilden, efter 30 sekunder blir skärmen svart. Lämnade datorn på i 5 minuter i "svart läge" och det enda som hände var att jag började slita i mitt hår.

Innan allting kraschade hade jag försökt installera World of Warcraft men installationen fungerade inte som den skulle och jag startade om i felsäkert läge för att försöka mig på en installation där istället. Utöver att jag hade tankat en patch till just WoW timmen innan har jag inte gjort något fuffens med datorn. Det verkar som det var när jag försökte starta i felsäkert läge första gången som det gick åt skogen.

Ska man misstänka hårdvarufel eller mjukvarufel? Om någon har en förklaring på lager eller bara kan hjälpa till lite skulle jag vara väldigt tacksam.

Min dator:

Moderkort: Gigabyte, GA-G33-DS3R
Grafikkort: GeeForce 8800 GTS
Processor: Intel Core 2 Duo Processor, 3Ghz

Övriga delar kommer jag ej ihåg namnet på, om ni undrar nåt är det bara att fråga så tar jag reda på fakta.

Tack på förhand!

Opinions are like rap careers, everybody's got one.