I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Laptop + vista + wireless optical mouse = problem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-04-22 18:14

Laptop + vista + wireless optical mouse = problem

Jag köpte just en liten sladdlös optisk mus vid namn Trust MI-4920Np, till min laptop som jag köpte förra veckan. Jag följde instruktionerna exakt (fem numrerade bilder, ingen text - nästan förolämpande enkelt), startade tillochmed om datorn. Rör sig pekaren? Nej. Den föredrar fortfarande touchpaden. Okej, så jag laddar ner drivrutiner som av någon anledning inte hängde med produkten. Installlerar. Startar om igen, även fast den inte ber om det. Rör sig pekaren? Nej. Det lyser under musen och USB-grejen lyser. Vista påstår tillochmed "This device is working properly.". Jaså? Det har jag inte märkt. Tanken slog mig att man kanske måste stänga av touchpaden, så jag går in på inställningarna för den. Disable-knappen är förstås grå och går inte att klicka på.
Återigen googlar jag efter lösningar. Hittar inte ens någon som haft samma problem. Det måste alltså vara jag som är korkad.
Så nu vänder jag mig hit i ett desperat försök att hitta en lösning. Är det någon som vet?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.