I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blir galen på viruset ntde1ect.com !

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-04-14 22:21

Blir galen på viruset ntde1ect.com !

Jag har under en längre period haft det här viruset, det har inte drabbat mig så mycket förutom lite popuperror rutor vid uppstart, sen gick tiden och till slut kunde jag inte öppna hårddiskarna längre, men efter några om och men så fick jag bort viruset via den här guiden: http://www.thejackol.com/2007/09/10/removing-the-ntde1ectcom-and-autoruninf/

.... och datorn vart skit snabb igen.

Jag kunde göra denna process på alla mina diskar förutom den externa.

Sen efter 10 minuter så öppnar jag min externa, då ploppar viruset igång igen så klart eftersom det förmodligen låg kvar där.

Hur fan ska jag få bort det från externa disken? E:/ som den heter i datorn kan inte hittas i kommandotolken osv.

Jag har Ad aware som inte direkt hjälpt mig så mycket, jag har dock inget virusprogram (aldrig haft det någonsin och klarat mig fint) Så undrar även om det finns något bra gratis virusprog som någon kan rekommendera som kanske kan hjälpa mig med att inte få tillbaka skiten igen.

Fucka ur!