I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2009-04-06 22:12

Pryl sökes!

Jag är på jakt efter en pryl som egentligen enbart består av en knapp och en högtalare. liten nog att kunna sättas på nyckelknippan. Den skall användas för att spela upp en 5-10 sekunder lång ljudfil. Kort och gott ett röstmemo utan inspelningsknapp. ljudet skall istället läggas in från datorn i t.ex. .wav eller .mp3 eller liknande-

Finns det? kan man fixa ett sånt? Det skall användas till att spela upp en 'jingel' vid diverse lustiga och olustiga tilfällen.

Planen just nu är att hooka ett röstmemo -> spela in ljudsnutten -> öppna chassit och flytta över kretskortet till ett annat chassi av liknande storlek som enbart har en knapp (t.ex. en lysdiods ficklampa). Men det hade ju varit bra mycket mer smidigt om det gick att lösa utan att mecka sig så. Dessutom om man kunde föra över ljudet digitalt, för kvalitén skull.

hmmm.. va tror ni? hittelön till den som kan hooka upp mig med en aparatur av ovan beskrivna slag!!!

Tror du mej inte? Fråga min mamma!