I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nvidia nForce (moderkorts problem) hjälp fort tack!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-03-29 15:49

Nvidia nForce (moderkorts problem) hjälp fort tack!

Ok, har ett litet problem hemma med datorn, eller snarare med mitt moderkort.

Grejen är den att jag är ganska säker på att jag har ett "Nvidia nForce 4" i min dator, det är i alla fall den information som står när jag kollar upp det i datorn. Dessvärre står det inte något mer än så. Dessutom har jag tappat bort kartongen och allt det där som med säkerhet kunde berätta för mig vilket moderkort jag har.

Det är så att jag rätt nyligen om installerat och jag hade helt glömt bort att mitt moderkort har ett mongo problem innan man uppdaterar moderkorts drivrutinerna.

Det som händer är att datorn dör (hänger sig) när jag antingen;

a) gör för mycket samtidigt på olika hårdiskar

b) Överför filer mellan hårdiskar (att dra mer än 5-600mb) åt gången alt. flyttar fler än en fil åt gången.


Jag har levt med det nu ett tag för jag inte orkat men nu är det så att en polare som ska dra utomlands ett längre tag ville dra massor med saker ifrån mig.. idag (imorron drar han) och det vore vansinne att sitta och stycka upp överföringarna i fil för fil så jag undra om någon möjligtvis vet/kan lista ut vilket moderkort jag har? Någon kanske haft det eller bara vet med sig vad det är för något?

Som sagt, jag är ganska säker på att det är nått i stil med "NVIDIA nForce 4" men vet inte vilket kort i den serien, mer än att det är känt för att krascha saker o ting innan man skaffar nya drivisar.



Vet att det är lite att gå på men jag hittar inget själv och det vore tråkigt om han inte fick med sig det han ville dra över =/