I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vuze (Azureus) är helt slött...

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-03-17 20:58

Vuze (Azureus) är helt slött...

Tja
Jag har fåtten känsla av att det tar för långt tid att ladda ned saker sen ca en vecka tillbaka. Jag har ganska långsam uppkoppling (den snabbare varianten av Com Hem Small) men innan har det ändå gått ganska snabbt när jag har laddat ned skivor och populära serier. Nu går det, som sagt, väldigt segt, tar flera dagar att ladda ned shit.

Jag använder mig av Vuze (Azureus) och för några dagar sedan ploppade det upp en ruta där dom frågade om jag ville registrera mig till Vuze Proffesional (eller nåt liknande). Det ville jag såklart inte eftersom det kostade. Jag var ganska full när rutan ploppade upp så jag minns inte alls vad fördelarna skulle va med att ha den versionen som kostade. Därför undrar jag om det kan vara så att dom har gjort så att det går långsammare med gratisversionen och i normal takt om man vill betala. Någon som vet?

En annan teori är att någon snor min signal. Jag har trådlös router (fast använder den inte trådlöst så att säga). Jag fixade så att den var spärrad med kod i lägenheten jag bodde innan, med ett annat modem och annat Com Hem-abonnemang, var fett krångligt (för en lekman som jag), då man skulle skriva in något nummer i webläsaren och yada yada. Nu undrar jag om jag måste göra om den processen igen, eller har jag fortfarande kvar spärren, det är samma dator?

Jag har en D-Link router, vet inte modellen men jag tror det är den vanligaste. Någon vänlig själ osm kan förklara hur man gör den där spärren då jag har glömt bort helt och hållet hur jag gjorde?


Tack på förhand!

/Funkplus the 1

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.