I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med fildelning på gott och ont!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Användaren är inte inloggad @ 

2009-03-15 17:01

Hjälp med fildelning på gott och ont!

Hej allihopa.
Det är såhär att jag håller på att skriva en argumenterande uppsats om fildelning och jag är för fildelning. Men jag skulle behöva lite underlag att referera till. Är det någon som vet vart det kan finnas information, undersökningar eller forskning inom ämnet? Det spelar ingen roll om det är ur positivt eller negativt perspektiv.
Tack på förhand!

2009-03-15 17:28
Piratebay.org? :p
flashback.info - fildelningsavdelningen

Om du missat nuvarande Piratebay-rättegången så är du verkligen bakom flödet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-15 17:30
förutom det, piratpartiets hemsida har nog en del,

förutom det, du borde lärt dig och börja på:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fildelning

gölj länkar, lär sluta med att du veta hur tamponger tillverkas till hur fascistiskt maktapparat fungerar (läs företagsstyrda usa aka skivbolagen).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inte inloggad @ 

2009-03-15 18:14
Om jag var både blind och döv kanske jag skulle ha missat rättegången. Har även kollat in wikipedia och ett gäng andra sidor. Men tack ändå.

2009-03-15 20:41
Du misslyckas ju rätt kapitalt med att redogöra för vad du gått igenom. Inte vet jag utifall du är ett stolpskott som vill att vi ska göra hela arbetet åt dig eller om du har riktigt bästsäljare och vill bara ha lite komplettering.