I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur surfar man genom proxy

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-03-08 22:23

Hur surfar man genom proxy

Ja eller vad det heter, så jag kan kolla svts program på internet även om jag sitter i norge

mange takk

CC#

2009-03-09 12:19
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2009-03-09 12:30
Lite mer utvecklat:

Du måste hitta en proxyserver, svensk sådan antar jag, sök på google. Sedan finns det två sätt, antingen web proxy eller så ställer du in din webbläsare.

Webbproxy:
Om du hittar en proxyserver, testa slå in den serverns ip-address i URL fönstret och se om du får upp en möjlighet där du kan skriva in addressen du ska till och därmed lura sidan du ska till.

Webbläsaren:
Om du hittar addressen till proxyservern så går du in till nätverksinställningarna på din webbläsare och skriver proxyuppgifterna där:

(har engelska läsare så drar engelska termerna:

Firefox 3

Tools > Options > fliken Advanced > fliken Network > Settings > Manual Proxy Configuration,

där skriver du i IP adressen till proxyservern efter HTTP proxy och fyll i även portnumret, brukar vara antingen 80 eller 8080.

IE7
Tools > Internet options >fliken Connections > Settings > klicka i proxy server och fyll i informationen.

Opera 9

Använder du opera så borde du känna till :>
Tools > Preferences > fliken Advanced > klicka på Network i listan > klicka på Proxy servers
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-09 12:33
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.