I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alla msn kontakter borta?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Rappare

2009-03-08 18:10

Alla msn kontakter borta?

Satt på min msn som vanligt bara sen poff försvann mina kontakter!
testade relogga men kunde då inte komma in för det sår att live messenger inte får kontakt med kontaktlistan typ, sen fanns det ett hjälpavsnitt följde det utan någon framgång någon som har vart med om detta och vet hur man kirrar de?

thx

(Inlägget flyttat av Mabande 2009-03-08 18:16:25)

2009-03-08 18:55
segt.. antar att du inte hade listan sparad någonstans på hårddisken?

om du har en hotmail kopplad till kontot, kolla om listan finns kvar där, det kanske går att exportera kontaktlistan ifrån hotmailen på något sätt.

Finns det inte heller där råder jag dig att kontakta Msn, och förklara att alla dina epost-kontakter har försvunnit, och att det är ovärdelig information, som du behöver i ditt arbete. Var tydlig med att civilrättsliga (stämma skiten ur dom) åtgärder inte utesluts om kontakterna inte återkommer =) då kanske det blir liv i luckan! (dom kan vara ganska sega annars)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-03-09 11:06
samma hände mig men det var mitt fel för ja hade råkat synka min mobil med msn och sen hade ja tagit bort alla mailaddreser från min telefonbok och råka synka igen... det sög..har fortfarande inte lyckats återställa det eftersom listan ja kan exportera inte går att importera i msn.. men hoppas det löser sig och om du hade ett liknade problem som ja att du synkat och sen löser det ! skriv gärna hur du gjorde !
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2009-03-09 12:35
Skriv den exakta felkodsmeddelandet/ta skärmdump och lägg upp den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-09 19:24
friktion P22: Skulle inte tro det. Msn är ju en gratis tjänst.
 Fotolog.Com/Jmrcrew

2009-03-09 20:09
Bime-1

Det spelar ingen roll i den underbara landet i väst!

2009-03-10 00:59
friktion

Microsoft skiter fullständigt i hur ovärderlig information som finns i msn/mail/kontakter och allt sånt, det är upp till användaren att ta en säkerhetskopia på allt, det är inte Microsofts ansvar. Och så står det ungefär så här i användaravtalet för alla Microsofts produkter "vi ansvarar aldrig för förlorad information när man använder våra program, och det mesta vi kan bli återbetalningsskyldiga är ~5$", ungefär. Då ska det också mycket till för detta och de rättsliga kostnaderna för personen blir mycket högre än eventuell ersättning.

On topic:

Änglalik, testa kontakta msn, gnäll dock inte eller försök hota med rättsliga åtgärder, chanserna är stora att du inte får någon hjälp alls då.

För att kontakta msnsupporten gör du följande:

Gå in på den här länken, välj "Mer hjälp" längst ner i högra hörnet, klicka sedan på "Få hjälp" längre upp till vänster.

Fyll sedan i formuläret och invänta svar.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2009-03-10 06:54
Änglalik
Skriv den exakta felkodsmeddelandet alternativt ta skärmdump (screenshot) och lägg upp den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-10 09:37
luthgr3n

aahh dom där luriga avtalen.. attans..
men till sist och syvende är väl det bara en detaljfråga i en civilrättslig tvist i USA. det handlar väl om vem som har råd med bäst/ flest advokater? Måste man ha varningslappar på brödrostar och hårtorkar att inte använda i duschen så kan man nog kräva en tydligare påminning om att man skall backuppa din kontaktinfo. =)

men nu e de slut på off-topic
Rappare

2009-03-10 14:09
det är lugnt alla dom kom tillbaka från ingenstanns, tack för all hjälp!