I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hjälp] Thomson TG787 (Router/modem från telia) och port forwarding

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Lyricist

2009-03-06 23:17

[Hjälp] Thomson TG787 (Router/modem från telia) och port forwarding

För någon månad sen skaffade jag bredband, och det enda man kunde få här ute i bushen var givetvis Telia. Signade upp mig för deras smartstartpaket pga trådlös router/modem och allt funkade felfritt.

Har tankat några filmer och det har funkat prima, men nu har jag börjat få problem med nerladdningarna. Utorrent visar rött (dvs att porten inte är öppen) och nerladdningarna går seeeeeeegt! Tänkte då öppna en port och på så sätt lösa problemet, MEN...Det var ju inte så jävla lätt.

Jag lyckades komma in på menyn i routern, hitta till deras "portöppningsfunktion", men inte fan hjälper det?

Det jag söker är då någon vänlig skäl som antigen stött på samma problem och löst det, eller allmänt har tips och tricks angående port forwarding i denna routern/modemet.

På förhand tack!

2009-03-08 18:19
Sparade du verkligen ändringarna efter att du öppnat porten? Ofta räcker det inte med att klicka på "OK", du måste även hitta en knapp som heter "Save all changes" eller liknande innan du loggar ut från gränssnittet. Den sistnämnda sparar samtliga ändringar du gjort sedan du loggade in på apparaten.
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2009-03-08 18:59
om pilarna i µtorrent visar rött betyder det att dom inte har kontakt med trackern.. det är inget som du kan styra över... så vida det inte är din tracker.. men det håller jag för otroligt
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-03-08 19:17
jag har bara en kommentar om detta modem, det suger.
fick också de efter jag flyttade ut i bushen och tecknade med telia för några månader sen.
och även fast jag öppnat alla portar för t ex counter strike och stängt av brandväggen i det med mera, så varje gång jag går in på en server kan ja va där ett tag och inom 1 min så blir jag disconnectad och är tvungen o gå in igen o då kan jag vara där forever.

fattar inte varför den gör så? allt ja kan komma på är att "intrångsskyddet" som inte går stänga av verkar blocka de första gången sen tillåter den de, av nån konstig anledning.

ps. sorry för ja lånade tråden. ds
Lyricist

2009-03-08 21:52
Friktion:

Du tänker på fel ikon. Jag menar den längst ner, mellan up&download speed. Den indikerar ju ändå om porten är öppen eller inte?

Angående att trycka på spara, så har jag tryckt på det som finns att välja på av knappar.

En rolig grej är dock att downloadhastigheten maxar även fast ikonen är röd. Vad händer med det? Jag kanske bara skall skita i det och låta uTorrent och routern leva sina egna liv.

2009-04-07 10:45
Killerzteve:

Får du Nat is 2 strict när du ska köra vissa spel? skit router.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.