I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mobilen krånglar. Hjälp?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-03-05 22:02

Mobilen krånglar. Hjälp?

Jag fixade en ny mobil för en billig penning och den funkar rätt bra. Det är en SGH-L700. MEN, nu har jag problem med den. Jag kan inte läsa MMS som jag får. När jag ska öppna dom står det ''Kunde inte öppna. Okänt fel. Nytt försök?''. Yea, jag har kollat bruksanvisningar, testat med Halebops ''Kom-igång'' via SMS, men det gick dock inte så bra för jag skickade flera stycken (jag hade numret och texten START väl kontrollerat) men jag fick inget svar tillbaka. Jag prövade även på deras hemsida men mobilen jag hade fanns inte där eftersom dom inte har hunnit he upp alla.

Så, frågan är: Vet nån vad jag ska göra för att kunna läsa MMS osv? Någon inställning på mobilen bara eller? Vore väldigt bra om nån hade en likadan telefon så dom kanske förstår sig på bättre. För detta känns helt omöjligt.

Tack på förhud!

2009-03-05 22:11
Hade jag gett något tips hae det varit samma som din felsökning. Men oerhört gött att du använde ordet "he" sådär. Tack så mycket för det.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-03-05 22:14
Nollställa inställningarna kan ibland fungera, speciellt i kombination med det du gjort. Nollställ först, bara.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2009-03-05 22:29
Haha bakeman :P

Ska det verkligen behövas när mobilen är så pass ny? Testade det förresten, men det blev ingen skillnad. Det största problemet är egentligen att jag inte får svar från Halebop med ''Kom-igång'' SMS:et jag har skickat flera gånger. Sen stör det en hel del att just MIN sort inte finns på deras hemsida (eftersom man kan göra en såndär ''Kom-igång'' grej där också).

2009-03-08 20:06
testa att fylla i modellnummer för en liknande tfon då? typ SGH-L760 eller SGH-L170
vadå? jag dyster?

2009-03-08 20:21
eller sluta ha halebop
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-03-15 20:49
greggan:

Har prövat det, men då säger det att den inte hittar min mobil för att skicka inställningarna.

friktion P22:

Det är inte det som är problemet. Det är sorten på den förbannade mobilen :P Känns rätt onödigt att byta enbart för att kunna läsa MMS osv.

2009-03-15 22:13
Kan testa kontakta följande:
halebop - kanske fler kunder än dig haft samma problem
samsung - deras mobil, oavsett hur du fått tag i den borde de kunna hjälpa dig

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.